Emu E5000ultra vs. E6400ultra

whqahahaha we lopen bijna sync digimod ;)

Origineel geplaatst door lo-fi
Ah. SMDI gaat via SCSI. Dat klinkt goed. Je hebt dus ook geen programma zoals AkSys nodig, maar je gebruikt gewoon je sample editor. Handig, weer 'n programma minder dat je open moet hebben.
Juist, maar AkSys bevat daarnaast ook nog een preset editor voor de S5000/S6000/Z4/Z8 series. Zoiets heeft Emu nog nooit ontwikkeld (maar is intussen wel aangekondigd). Dan maar blijven Sound Diveren...

Maar het kan dus neem ik aan ook in Peak? Ik deed met m'n S2000 namelijk ook altijd SCSI transfers vanuit Peak.
Ook met Peak kan je SMDI dumps doen, ja. Als je een G3 of G4 hebt, moet je wel nog een SCSI kaart met Mac drivers kopen. Voor de iMac series ligt dat iets moeilijker omdat je er geen PCI kaarten kan bijsteken.

En het crasht niet? (Aksys nokt er nog wel eens mee).
Ik heb nog nooit een crash gehad bij SMDI dumps uit SF naar de Emu-4. Het werkt perfect. 8)

Thanks voor de info man. Ik was namelijk 'n beetje aan het panieken toen ik las dat Akai Aksys niet naar OSX wilde poorten. Maar waarschijnlijk gaat dat alsnog door.

Het zou mooi zijn als je vanuit Peak direct via usb naar je sampler kon...

Wat? Peak is fantastisch! Verklaar je nader.

opzich geen fout programma maar een aantal kleinigheden waardoor ik er niet lekker mee kan werken.
bv.
Als je een opname maakt kan je de file niet op een andere harddisk bewaren dan degene waar je scratchfile staat.
een simpel programmaatje als SoundEdit kan dat gewoon wel.
ik heb wel eens een mix van een uur over moeten doen vanwege dit soort onbenulligheden.
er zijn nog wel wat mankementen en irritante kleinigheden die ik zo gauw even niet kan noemen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Digimod
Eind van de maand heb ik een E6400 Ultra voor 650 euro in huis.

zitten daar nog extra's bij?
(RAM, interne harddisk)

Er zit 64 MB in, geen HD maar deze kun je wel inbouwen of
Via extrn Scsi.
Je kom toen kiezen tussen IDE of Scsi Intern dacht ik maar dat
weet ik niet zeker,verder werk ik veel met een MO drive dus
die kan ik aan de 6400 hangen.
Ben zeer benieuwd hoe hij klinkt, ben nu in het bezit van een
Emax I, ESI32 en een IIIxp deze klinken prima.

Origineel geplaatst door Digimod
( 700 euro voor een 6400? Voor een niet-Ultra 6400 dan, bedoel je?)

Eind van de maand heb ik een E6400 Ultra voor 650 euro in huis.

WAAAAAUUUUUUWWWW!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Wil ik ook, wil ik ook!!! >:|

Back