M-audio delta 1010 vs 1010 lt

C

crazyboris

Guest
Kan er mij iemand zeggen of er een verschil in kwailteit is tss deze 2? Of betaal je vr de 1010 gewoon meer omdat hij een breakout box heeft?

Delta 1010
High dynamic range (A-weighted measured): D/A 108db, A/D 109db.
Low distortion (measured THD @0dBFS): D/A less than 0.0015%, A/D less than 0.001

Delta 1010LT
High dynamic range (A-weighted measured): D/A 101.5 dB, A/D 99.6 dB.

De 1010 zou ook AKM convertors hebben en de 1010 lt niet.

Alvast bedankt.

Ik heb beide kaarten in gebruik. Ik hoor qua a/d conversie geen verschil. Misschien iemand met jongere 'studio oren' wel, maar naar mijn persoonlijk oordeel zijn ze gelijk.

Je hebt met een externe expander natuurlijk minder kans op ruis dan met een a/d convertor direct op een pci kaart.

Ik vind de oude 1010 wel makkelijker in het gebruik omdat de in/uit gangen achter op de expander gemakkelijker bereikbaar zijn. Bij de 1010lt lig ik wel eens vaker vloekend onder de tafel om de audio kanalen te vinden en aan te sluiten.

Functioneel zie ik maar 1 verschil tussen de 1010 en 1010lt namelijk dat de eerste 2 audio kanalen bij de 1010lt XLR aansluitingen zijn voor microfoons. De 1010 heeft gewoon 8 identieke i/o's met jack aansluitingen.

Beide kaarten draaien onder dezelfde driver en qua latency zie ik ook geen verschil.

Ik vind ze beide eigenlijk erg goed en zou direct geen andere kaart weten met 8 in/outs voor deze prijs en kwaliteit. Indien iemand dat wel weet hou ik me sterk aanbevolen voor een tip.

Heeft iemand noch een losse 1010 expander ergens liggen? Zo ja PB me aub.

bedankt, dat was ongeveer wat ik wou horen :)

Ik vind het wel raar dat andere kaarten van m-audio zoals de Audiophile 192 of de Delta 66 (die geen MIDI I en O heeft) maar een ietsiepietsie goedkoper zijn terwijl ze oa minder in-en uitgangen en nr verluidt ook kwalitatief mindere convertors hebben. mja...

Back