Origineel geplaatst door Chulukinat
schapen luisteren geen muziek. bovendien hoor je dan ook tot de kuddes als je uberhaupt krk monitors of genelecs haalt of whatever... iedereen heeft toch zijn eigen voorkeuren? het enige wat echt dom is is als je het op basis van hun marketing technieken verkiest boven andere producten. but then again...sommigge mensen maakt het nou eenmaal niet uit en hebben geen zin om er tijd en moeite in te investeren dus die kiezen gwoon het product waar ze het meeste vertrouwen in hebben doordat ze het het meeste in gebruik hebben gezien. niks mis mee toch?
Ik had wel een paar reacties verwacht na mijn opmerking.
Met wat betreft Apple: Ik was altijd heel sceptisch over Macs & Ipods.
Nu heb ik recent een Macbook Pro aangeschaft en vind het helemaal fantastisch. Ik heb nu al (na twee weken!) een hekel aan windows gekregen. Iets wat ik nooit had verwacht.
Echter de Ipod:
Ik heb hier erg veel onderzoek naar gedaan toen ik een mp3 speler wilde.
Bijvoorbeeld:
-Vergeleken met een Creative Vision M heeft de laatste generatie pod zeker weten een veel minder goed geluid. Als men alleen naar Techno/Trance luisterd maakt dit misschien inderdaad wat minder uit. De creative heeft een opneem functie. Het scherm is veel helderder en heeft een hogere resolutie. De TV out is 640 bij 480 i.p.v 320 bij 240 van Ipod (echt een groot verschil). Daarnaast gaat een Ipod veel sneller kapot. Er zijn nog veel meer verschillende punten maar ik heb niet de tijd om dit alles op te schrijven (op te zoeken).
Ik ben het ook wel eens met de gedachte dat het soms niet goed is om teveel onderzoek te doen naar een product. Uiteindelijk bederft dit dan ook een beetje de plezier bij de aanschaf van een nieuw product. Toch vind ik geluidskwaliteit heel belangrijk. Aanvankelijk dacht ik, ik ga gewoon voor Ipod. Eventjes gegoogled hoe het met geluidskwaliteit zat en vervolgens allemaal andere punten van kritiek gevonden.
Ik heb kort geleden de Ipod overigens zij aan zij met mijn creative kunnen uitproberen en de Creative klonk duidelijk beter op alle fronten.
Hoe dan ook, Ipod is leuk. Ik ben waarschijnlijk gewoon te kritisch.