hoe red ik mijn gecrashde cpr.?(cubase project)

netnemirepxE

Nieuwkomer
ik heb ooit eens iets heel moois gemaakt met een maatje van me, op cubase sx1.5

in de eindfase loopt mn pc ineens onwijs vast , en verneukt klaarblijkelijk ook m'n
cubase project-bestanden.(.cpr), waar ik dus NIET meer bij kan.
als ik die .cpr in wil laden zegt de foutmelding " invalid project file".

-wat ik al geprobeerd heb: renamen,copy naar andere locatie,copy renamen,openen met sx 2, maar nix met succes.

mijn vraag: heb ik nog opties die ik kan proberen om dit nummertje te redden?

is er zoiets als een data-repair service bij steinberg? kost da?

>groeten uit de azul of the cosmos

Ik ken het probleem en leef met je mee, heb dit gehad vorige week en verraste me eigenlijk omdat mijn computer niet vast was gelopen, maar cubase wel. Alleen krijg je dan netjes de waarschuwing dus nog de tijd om op te slaan. Ook gedaan. Volgende dag maar gekeken en open project alleen helaas 0kb bestandsnaam staat er wel :( dus nee geen redden aan. Denk dat er bij steinberg misschien wel iets is. Maar kijk eens hoe groot het bestand is...

Maar ik vrees dat de track down the drain is, maar ik geloof in wonderen. Heb dit namelijk meegemaakt met mijn nordlead die een maand niks deed en sinds gister gewoon weer werkt dus....

sterkte iig

Ik kon - even een zijspoor - met cakewalk vroeger een hoop redden uit de audio dir. Is er niet een directory waar cubase zijn audio tijdelijk opslaat? En nog wat: AUTOSAVE!!!

-C-

Ben bang dat het vern**kd is en blijft en dat als je geen backup hebt je het weer opnieuw mag gaan bouwen. :frons:

het bestand is niet leeg.(207 kb)
de csh file heb ik ook,ook niet leeg.

- wat betreft de audio: die heb ik idd. dus nog.
de midi-informatie ben ik kwijt.

dit was tevens een grote les voor mij: tegenwoordig save ik alles, zeker na tijdrovende edits,met CTRL-ALT-S

dit zorgt ervoor dat je enigste .cpr bestand niet overwrited wordt, maar maakt een nieuwe .cpr aan, met een opeen-volgend nummer erachter. (voorbeeld.cpr > voorbeeld01.cpr,voorbeeld02.cpr, etc.)

ps. laat dit voor JOU ook een les zijn, voorkomen doet geen pijn, genezen wel.

!netnemirepxE<--

Vind dit ook waardeloos dat Cubbie geen recovery heb ofzoiets, en als je de melding krijgt dat er een serieus probleem is save je project dan wel onder een andere naam, heb je iig je orgineel nog.
Zelfs windhoos heb zoiets, als je PC crashed als je in word een brieffie typt heb je na opnieuw opstarten ook de mogelijkheid om je oude document te herstellen, dus waarom Cubbie niet?

Je kan in cubase autosave aanzetten.

Op de General pagina bij Preferences kan je het aanzetten. Hij saved dan eens in de zoveel tijd (die je zelf kan instellen) de file onder verschillende namen. Opvolgend qua gesavede versie. Werkt wel alleen in sx en sl volgens de help.

Ben allen bang dat een corrupte file niets mee is aan te vangen.

Back