Grrrrrrrr!

Kraan

Ouwe rot
Moet dit nou?

Waarom altijd op momenten dat het niet uitkomt?

Attachments

• speaker.jpg
    speaker.jpg
    45,1 KB · Bekeken: 112
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Hij begon laatst te rammelen toen ik laatst eens op flink hoog volume bezig was. Het zijn geen monitoren maar gewone hifi-speakers van Jamo die ik als monitor gebruik. Aangezien ik in de woonkamer ook Jamo's heb die heel af en toe rammelen omdat het koperdraad van de speaker tegen de conus aanrammelt, wou ik even kijken of dat het was. Maar nog voordat ik de speaker er uit geschroefd had vielen de stukken er al af. Het is helemaal bros rondom de hele speaker.

Laatste argument om nu toch maar eens over te gaan op 'echte' monitoren in plaats van die oude hifi-meuk. Vond ik alleen tot nu toe zo zonde van het geld in een ruimte met de accoustiek van een grot.

Wat ik me afvraag is of dit gewoon de leeftijd is. Ik kan me vaag herinneren dat dit te repareren valt, maar dat vind ik werkelijk de moeite niet. (tenzij het 2 euro kost en 5 minuten werk is).

Dat zijn toch soft ophanging die kunnen niet zo goed tegen harde attack dacht ik. vooral niet als ze wat ouder zijn. +- een jaar 8 ofzo is heel normaal :D

Origineel geplaatst door dr.DRé
Dat zijn toch soft ophanging die kunnen niet zo goed tegen harde attack dacht ik. vooral niet als ze wat ouder zijn. +- een jaar 8 ofzo is heel normaal :D

Ik denk dat ze idd. ooit soft zijn geweest. Ze zijn nu ongeveer net zo soft als een k#t van een 80-jarige. Maar de 8 jaar heeft hij dik vol gemaakt, het dubbele geloof ik zelfs wel.

Origineel geplaatst door Kraan
Ik denk dat ze idd. ooit soft zijn geweest. Ze zijn nu ongeveer net zo soft als een k#t van een 80-jarige.

Ervaring? :D

krijg je niet een mooie hardcore kick met zulke spiekers

Alsof een woofer in een goede hifi speaker eerder kapot gaat als een woofer in een monitor.

Enige verschil zou kunnen zijn dat er een brakke versterker voor hangt. Een speaker over zijn nek laten gaan is een speaker over zijn nek laten gaan.

Wel vreemde schade dit......dat die rand zo broos is geworden. Lijkt me budget papier gebeuren of niet? Die rand?

Origineel geplaatst door Kraan
Aangezien ik in de woonkamer ook Jamo's heb die heel af en toe rammelen omdat het koperdraad van de speaker tegen de conus aanrammelt, wou ik even kijken of dat het was. Maar nog voordat ik de speaker er uit geschroefd had vielen de stukken er al af. Het is helemaal bros rondom de hele speaker.

Nou dat is Jammor! 8o)

spiek ers

spiek ers

ask mn mixert kom ophalen neem ik wel een setje van die pioneer speaker mee s nogwat 555 [ zelfde soort hifi ]

papieren randen = vragen om ,..grrrr
ik heb ook oude spiekers van philips vet houten kasten met rubberen dikke randen ,..werkt best ,..eg
iig tis wel goed en gratis ,..moet ik aleen nog langskomen ...
[ ben deze week wel veel aan t werk i adam ,..soo evt ...? ]

Back