positieve thresholdwaarde?

Remmelt

75 Sounds
Op sommige compressors kun je een positieve thresholdwaarde instellen. Kan iemand mij uitleggen wat daar het nut van is, en voor wat voor soort toepassingen het gebruikt wordt??

volgens mij is het verschil dat het bij negatieve waardes een compressor is en bij positieve waardes een expander... het is al laat en ik ben moe, maar mischien dat iemand anders je een expander uit wil leggen, of zoek het op het net op ::)

maar ik kan er naast zitten he..

expander is net een beetje anders, je hebt half gelijk/./

Bij een expander is de ratio andersom, dus ipv 1:2, 1:6, etceteraraeae 2:1, 6:1, enzo...

Positieve en of negatieve threshold waarden hebben te maken met de relatie in dB met het binnenkomend signaal, wat helemaal niet tussen 0 en -129dB SPL hoeft te liggen. De dB schaal die bij de threshold settings gebruikt wordtd is een andere als degene waar je van uit ging.. welke en hoe dat weer allemaal zit, zal een of andere wijsneus je vanzelf uitleggen, ik feind het daar veul te vroeg vur!

vette analoge compressor:

Air_compressor.jpg

aha, okee. Dat betekent dus in ieder geval dat je nooit een digitale compressor tegen zult komen met deze functie right?

Origineel geplaatst door Alexander
expander is net een beetje anders, je hebt half gelijk/./

Bij een expander is de ratio andersom, dus ipv 1:2, 1:6, etceteraraeae 2:1, 6:1, enzo...

Alleen heb je het nu omgedraaid:
Compressor = 2:1
Expander = 1:2

;)

Back