Gitaar opnemen, HELP!!!

Origineel geplaatst door michielhemmer
pas wel op wat je koopt!! een pod of een podxt das een wereld van verschil!!!!! en ook in prijs haha

ik heb zelf de podxt-pro (klinkt verder gewoon het zelfde al de podxt) en daarmee heeft arjen lucassen die cd opgenomen.

zo'n podfloorboard is gewoon een normale pod (dus geen xt!!!) of bedoel je misschien een podxt-live dat is wel dezelfde

podfloorboard is gewoon een floorboard en verder niks, die kun je op de pod, pod2, podXT en podpro en podXTpro aansluiten
de podXTlive is een podXT ìn een floorboard gebouwd en deze heeft ook nog een speciale ingang voor de line6 variax gitaar.

Als je in plaats van een podXT een pod1.0 of 2.0 wilt nemen vanwege budget kun je beter voor een v-amp2 van behringer gaan: die kost minder en is vergelijkbaar kwa klank. de behringer heeft dan wèl rotary encoders en dat is cool.

foto is petrucci trouwens :)

Ken je het geluid als je met distortion gaat spelen, maar omdat de buren liggen te slapen je een koptelefoon op moet zetten??? Dan klinkt het zo schel en lelijk. Dat is precies hetzelfde geluid.

dit ligt aan een gebrek aan speakersimulatie.
Als je trouwens de effecten uit je boss bakkie erg fijn vindt zou je ook naar een bossgt8 kunnen kijken. Deze is ook erg goed voor recording en heeft alle boss fx aan boord.

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Je hebt gelijk. Sinds ik ooit een multieffectdoosje van zoom heb gehad ben ik een beetje zoom-allergisch voor geworden :D

Snap ik helemaal. Ik heb ook zo'n Zoom Studio 1202. Echt goedkoop FX bakje, a la Behringer.

Maar de 9050s is ff andere kwaliteit van Zoom geweest.
Je weet ook wat zo'n simpel Zoom FX bakje kostte? Ook Behringer prijzen.
Maar die 9050s (versie met footswitch) was duurder dan de duurste POD nu! :L
Prijs zegt natuurlijk niet alles, maar het is wel een indicatie.

Wil je echt een mooie pre-amp, moet je eens kijken naar de Rocktron Prophesy II.
Kost trouwens over de € 1100. Dan weet je het vast!

Of de VooDu Valve, klinkt ook indrukwekkend en ligt in de prijsklasse van de POD XT Pro (bij Thomann).
Tweedehands voor ca. € 400.

Laatst gewijzigd:
Back