Lotuz
quantizise kneusje
Ik loop in Halion (2.0) altijd een beetje te klooien wanneer ik het start- of eindpunt preciezer wil instellen en horizontaal ga zoomen. In Sound Forge ben ik gewend dat wanneer je een punt kiest en in- of uitzoomt, het punt netjes in het midden van het scherm blijft staan. In Halion loopt het punt echter uit beeld en dus moet ik het weer eerst in beeld brengen om weer verder te kunnen gaan. Gaat irriteren na de zoveelste keer...
Weet iemand of dit sowieso wel mogelijk is in Halion? Ik kom het niet tegen in de handleiding, maar misschien lees ik er overheen of interpreteer ik de tekst verkeerd.
Daarnaast vind ik de weergave die je krijgt wanneer je Zoom to Start/End Offsets selecteert, zeer handig. Het startpunt staat dan helemaal links en het eindpunt helemaal rechts zodat je dus alleen ziet wat je te horen krijgt. Is er een mogelijkheid om deze weergave te behouden bij het numeriek aanpassen van het start- en eindpunt? Dus wanneer ik het startpunt numeriek verhoog (van 0 naar 15000 bijvoorbeeld), dan moet het startpunt in de weergave niet naar rechts bewegen maar links blijven staan. De weergave zoomt dan eigenlijk automatisch horizontaal in.
Welke Halion expert kan mij hierop antwoord geven?
Mochten deze functies niet in versie 2.0 voorkomen maar wel in 3.0 of 3.1, dan wil ik dat graag weten, want ik twijfel nog of ik zal upgraden.
Weet iemand of dit sowieso wel mogelijk is in Halion? Ik kom het niet tegen in de handleiding, maar misschien lees ik er overheen of interpreteer ik de tekst verkeerd. Daarnaast vind ik de weergave die je krijgt wanneer je Zoom to Start/End Offsets selecteert, zeer handig. Het startpunt staat dan helemaal links en het eindpunt helemaal rechts zodat je dus alleen ziet wat je te horen krijgt. Is er een mogelijkheid om deze weergave te behouden bij het numeriek aanpassen van het start- en eindpunt? Dus wanneer ik het startpunt numeriek verhoog (van 0 naar 15000 bijvoorbeeld), dan moet het startpunt in de weergave niet naar rechts bewegen maar links blijven staan. De weergave zoomt dan eigenlijk automatisch horizontaal in.
Welke Halion expert kan mij hierop antwoord geven?

Mochten deze functies niet in versie 2.0 voorkomen maar wel in 3.0 of 3.1, dan wil ik dat graag weten, want ik twijfel nog of ik zal upgraden.