Waarvoor sync card van emu?

Origin X

8 Bit
Ik ga denk ik toch voor de EMU 1212M i.p.v. de 1818M ga.
Ik heb toch niet gelijk de extra I/O's nodig en mocht dat in de toekomst wel zo zijn, dan kan ik altijd nog een adatbak aan de 1212 hangen.

Ik vraag me alleen wel of ik die sync card die bij de 1820 geleverd wordt weleens nodig zou hebben, die zit er bij de 1212 namelijk niet bij (is eventueel wel optioneel aan te schaffen).

Van de emu site:

The Sync Daughter card provides word clock in and out, SMPTE (LTC) in and out and an additional MIDI output for transmitting MIDI Time Code (MTC).

Wanneer ga ik dat nodig hebben? Volgens mij heb ik niets te syncen?
Ik weet dat je op een adat device volgens mij een word clock kabel kan aansluiten, maar wat heeft dat voor zin?

Is alleen nodig als je ook andere digitale apparaten hebt staan...bijv. fx,recorders,digitale mixer enz...

Origineel geplaatst door dione
Is alleen nodig als je ook andere digitale apparaten hebt staan...bijv. fx,recorders,digitale mixer enz...

Oke dan.

Ben niet echt van plan om er ooit een digitale recorder of mixer aan te gaan hangen.
Van effectbakken wil ik daarentegen op een gegeven moment misschien wel gebruik gaan maken.
Ik wil die dan in (insert) en out (return) aansluiten, om ze vervolgens in een sequenser te kunnen gebruiken.
Heb je dan toch zo'n sync mogelijkheid nodig?

Origineel geplaatst door Origin X
Oke dan.

Ben niet echt van plan om er ooit een digitale recorder of mixer aan te gaan hangen.
Van effectbakken wil ik daarentegen op een gegeven moment misschien wel gebruik gaan maken.
Ik wil die dan in (insert) en out (return) aansluiten, om ze vervolgens in een sequenser te kunnen gebruiken.
Heb je dan toch zo'n sync mogelijkheid nodig?

als je de digitale in en uitgangen gebruikt misschien,maar zelfs dan is het geen verplichting...word clock wordt pas nuttig als je meerdere digitale apparatuur in een chain hebt...om te zorgen dat alle digitale verbindingen op dezelfde kloksnelheid zitten...

als je de digitale in en uitgangen gebruikt misschien,maar zelfs dan is het geen verplichting...word clock wordt pas nuttig als je meerdere digitale apparatuur in een chain hebt...om te zorgen dat alle digitale verbindingen op dezelfde kloksnelheid zitten...

Dus voor een adatbak zoals de Behringer ADA 8000, waar wel een word clock aansluiting op zit, is het niet noodzakelijk om die te gebruiken in mijn geval?

Dus voor een adatbak zoals de Behringer ADA 8000, waar wel een word clock aansluiting op zit, is het niet noodzakelijk om die te gebruiken in mijn geval?

Nee...hij verstuurt ook wordclock via adat als het goed is...

Nee...hij verstuurt ook wordclock via adat als het goed is...

Waarom zit het er dan op? ( sorry ik ben nu een beetje aan het doordrammen ;) )

Waarom zit het er dan op? ( sorry ik ben nu een beetje aan het doordrammen ;) )

zoals ik al zei :

word clock wordt pas nuttig als je meerdere digitale apparatuur in een chain hebt...om te zorgen dat alle digitale verbindingen op dezelfde kloksnelheid zitten...

Bijv. als je via adat naar je ADA 8000 stuurt en ook nog een ADA 8000 hebt waarmee je signaal binnenkrijgt...om dan te zorgen dat al je digitale apparaten op dezelfde clock-snelheid zitten gebruik je wordclock aansluitingen...

Dit is trouwens allemaal standaard informatie die in elke handleiding van digitale spullen staat...

zoals ik al zei :

Bijv. als je via adat naar je ADA 8000 stuurt en ook nog een ADA 8000 hebt waarmee je signaal binnenkrijgt...om dan te zorgen dat al je digitale apparaten op dezelfde clock-snelheid zitten gebruik je wordclock aansluitingen...

Dit is trouwens allemaal standaard informatie die in elke handleiding van digitale spullen staat...

Oke, thanks

Back