Korg TR-synth; opvolger Triton (?)

Archaos

podium-duiker
Heb vandaag even een aantal synths uitgeprobeerd en ben vooral tot de conclusie gekomen dat de Roland Fantom XA en de Korg TR61 er ver bovenuit staken. Ook was ik erg onder de indruk van de Juno-G, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de eerdergenoemde twee synths.
Mijn grootste twijfel bij de Korg TR61 is toch wel de bediening. Ik vind namelijk dat er weinig is gedaan aan de mogelijkheden met de sequencer en bovenal zie ik weinig vernieuwing (ook ten opzichte van de voorloper Triton). Ik mis ook en pattern-optie, alhoewel deze er wel degelijk in blijkt te zitten. Verder ziet de sequencer er erg beknopt uit. Nu zou ik dit euvel natuurlijk kunnen verhelpen door m'n MC-307 of wellicht Cubase als sequencer te gebruiken. Maar omslachtig is het wel.
Maar wie heeft eventueel nog wat meer tips en/of adviezen wat bediening betreft van de Korg TR (en de sequencer hiervan uiteraard)?

Re: Korg TR-synth; opvolger Triton (?)

Origineel geplaatst door Archaos
ook ten opzichte van de voorloper Triton
De TR is de opvolger van de Le, niet van de Triton. Het maakt nogal een verschil - voornamelijk qua effecten en zo.

Verder ziet de sequencer er erg beknopt uit. Nu zou ik dit euvel natuurlijk kunnen verhelpen door m'n MC-307 of wellicht Cubase als sequencer te gebruiken. Maar omslachtig is het wel.
Die van de 307 is stukken beknopter dan de TR :). Als je Cubase gebruikt en de TR niet wil gebruiken als sequencer moet je de X50 eens bekijken; da's in feite de TR (met andere presets maar wel dezelfde inhoud) maar dan zonder sequencer.

Re: Re: Korg TR-synth; opvolger Triton (?)

Re: Re: Korg TR-synth; opvolger Triton (?)

Origineel geplaatst door Yoozer
Als je Cubase gebruikt en de TR niet wil gebruiken als sequencer moet je de X50 eens bekijken; da's in feite de TR (met andere presets maar wel dezelfde inhoud) maar dan zonder sequencer.

Hmmm; dat klinkt zeer interessant.
Vind alleen die zijkanten van de X-50 wat vreemd en vraag me dan ook af wat voor functie het heeft.
Maar ga er zeker eens achteraan...

En hoe zit dat nou met de Korg Triton Extreme? Ik hoorde laatst namelijk dat daar ook een opvolger voor zou gaan komen...

De Extreme was de laatste in de reeks; het kan zijn dat er tussen de OASYS en de TR/Le nog wat komt, maar da's alleen giswerk. De zijkanten zijn voor de draagbaarheid; niet dat het ding veel weegt, maar evengoed. Een forumlid hier heeft al z'n ervaringen erover opgeschreven in deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=68869

Bedankt nog voor de link over die X-50 :)
Heb in die topic ook inmiddels even een vraag geplaatst, ook gezien het feit dat deze topic niet echt loopt. Maakt ook niet uit; ga wel gewoon in die andere topic verder :okdan:

Back