Advies / ervaring multitrack HD recording systeem

meesha74

Muzikant
Ben voor ons bedrijf aan het rondkijken voor een HD multitrack systeem (minimaal 48 tracks) We hebben nu twee Mackie HD recorders (24 tracks per machine) alleen die zijn niet stabiel genoeg. (Willen nog wel eens crashen of spontaal uit opname schieten). We hebben ook nog 6x tascam DA78, maar tegenwoordig willen klanten vaker de audiotracks op .wav bestand hebben om te importeren in hun DAW.

Wat ik zoek: Minimaal 48 sporen simultaan, op HD moet tijdcode ingang hebben (slave) 48x analoog input. (we hebben (nog) geen digitale tafel). Het liefste eigenlijk in één 19" "doos".

Ik kan eigenlijk geen apparaten vinden die dit in één doos hebben zitten. (heb wel de x48 gezien van Tascam maar weet niet of die al leverbaar is.)

Nu mijn idee:
Vette PC
2x MOTU 24I/O
1x MOTU timepiece AV
Cubase SL

In feite hoeven we niet te kunnen editen etc. We willen gewoon stabiel 48 sporen .wav kunnen maken. Zou dit systeem een beetje kunne presteren? Iemand ervaring met MOTU? Iemand ideeën voor een ander systeem. (geen apple / protools)

O, ja. Dit alles moet in een audio Mobile geplaatst worden....

:okdan:

Gebruik zelf 2x een Motu 24i/o naar volle tevredenheid, maar heb nog nooit een test gedaan waarin ik 48 inputs tegelijkertijd opnam. Met de nieuwe PCI expresskaart en een dual processor systeem kom je een heel eind denk. Ik zou wel meteen een hardware controller er bij nemen, bv Mackie Universal Control. Er zijn wat negatieve berichten over de convertors van de 24i/o echter, maar heb dat zelf nooit zo ervaren. Maar weet je zeker dat je een pc systeem wilt hebben voor opnames op lokatie? Hoe ga je het uit leggen aan je klanten als dat ding een keer vastloopt? En geheid dat dat een keer gebeurt, maar ja andere apparatuur kan ook vastlopen.

Cubase SL gaat niet werken is beperkt in zijn audiosporen maar de grote cubase is geen probleem daarnaast werk het motu systeem erg goed ik gebruik 64 kanalen via 3 x 2408
en dat gaat perfect. PC on the road kan heel goed als je maar een goede bouwt of koopt, we bouwen al jaren standaard pc's voor oa vandenende producties en dat gaat altijd zonder veel gezeur ja kan me evnetueel altijd ff pben

Back