XLR hot/cold omgedraaid - is dat erg?

Ben hier kabels aan het solderen voor een pa set, blijkt dat de wat oudere Pioneer djm lekker moeilijk wilt doen, 3 hot en 2 cold. Na wat zoeken dus volgens de oude Amerikaanse standaard.

Alle amps, cross-over en de ecler hak mixer hebben wel 2 hot en 3 cold.

Ik heb geen zin om twisted kabels te maken en ze dan moeten labelen zodat ik ze alleen op de Pioneer mixer kan gebruiken. Dus zit er aan te denken om de Pioneer even los te halen om de hot en cold op de xlr sockets om te draaien mits de sockets niet pinned op de pcb zitten.

Maar ik lees hier dat het weinig uit maakt dus misschien beter lekker laten zitten als het niet nodig is. Was niet van plan om op beide mixers hetzelfde audio signaal naar een pa set te sturen zodat ze met elkaar uit fase staan.

Dus lekker laten zitten of toch even doen?

Met hoe reverb werkt zie ik geen enkele reden om te denken dat het erg is dat de reverb gemaakt wordt van het omgedraaide signaal, als het resultaat ook weer wordt omgedraaid.

Nou in en uitgang gaat het niet om, tis echt de masteroutput op de Pioneer waarvan de xlr hot en cold omgedraaid zitten. Mixer word niet als insert of aux effect gebruikt.

Maar goed, lekker zo laten dus! Bedankt!

Ok, ik dacht aan een FX bak oid, maar dat maakt ook niet uit, als het enkel om een uitgang of ingang gaat, met een FX kan het wel problemen geven als enkel de in of uitgang andersom zit, dan kan je fase problemen krijgen als je de FX return weer gaat bij mixen, maar dat kan je ook weer (deels) opvangen door de FX alleen helemaal wet te gebruiken.

Back