!! Midi Controllers Welke en waarom !!

Heaveether

Stamgast
Goedendag mensen,

Ik heb reeds een nieuwe emu1212 kaart aangeschaft + een Acces Virus Ti Desktop Gheghe
van mn spaarcentjess...

Maarumm ik zou er graag een midicontroller bij willen hebben

Ik zoek iets van supperieure qualiteit met veeel draaiknoppen en toestanden met een klavier

Suggestiessss ?

Ik weet dat deze topic al bestaat maar die is al een tijdje oud, en jah de technologie gaat zo snel
daarom deze niewe topic !

hoeveel octaven heb je nodig
heb je faders en/of knobs nodig
heb je gewogen toetsen nodig
wil je een automap achtig iet`s?

midikeyboard

midikeyboard

Ik heb eigenlijk 4, a 5, of 6 octaven nodig voor de rest veel draaiknoppen en of faders en links een controller voor de pitch mischien nog met een ingebouwde digitale mixer?

alst maar gewoon goed quality shit is

't mag een centje kosten

wat kun je me aanraden

over gewogen toetsen,

ik wil nie graag op speelgoed spelen.

gewoon een lekker klavier wat ook op een goede synth zit

Niet om het een of ander hoor, maar de TI heeft toch ook een 'remote' functie? Heb je dan nog veel knobs-'n-sliders nodig vraag ik me dan af?

En: heb je zelf al een beetje rondgeneusd wat er te krijgen is of is het de bedoeling dat we nu het hele arsenaal gaan opdreunen hier :)

das ook zo, de virus kan het ook

maar.... tis altijd lekker om veel te automatiseren ;)

mischien moet ik dan wel 2 dingen hebben

1 midi keyboard met een paar knopjes

en een digetale mixer, want doe nu alles nog via de fruity mixer.

maar ik ben nog niet heel lang bezig met hardware vraag me af hoe zoiets werkt. tis nog veel uitzoeken

Doe je het al met de virus dan? Of wil je gewoon geld verbranden?

wat ik nu heb is

p4 dualcore met 1gig intern
fl-studio 6.08 met softsynths en plugins
een emu 1212 soundcard
een paar goede monitoren
en binnenkort een virus

maar wil in mn studiotje graag een mix maken met hard en software, want de qualiteit van software word ik niet heel erg blij van.

en wil dus uitbreiden,

zelf dacht ik aan een digi-mixer, midikeyboard + knojes en of faders. maar wat komt er allemaal bij kijken zou je ipv de fruity mixer een digitalemixer kunnen gebruiken op de zelfde manier. hoe pak ik dit aan

ik ben best wel noob op dit gebied, daarom ik wel veel lees op dit forum

heb nu nog een buget van 1000 euro om uit te geven aan overige materialen voor mn studiotje

kabels
controllers (midi) enz
mixer ??
en wat er nog meer moet komen

Misschien moet je eens een grotere muziekzaak binnenlopen waar een behoorlijke midicontroller afdeling is. Toetsen zijn namelijk best smaak afhankelijk. Waar de ene wegloopt met het toetsenbord van bijvoorbeeld de M-Audio Axiom vind de andere het maar halfbakken toetsen.

Origineel geplaatst door Heaveether
........, want de qualiteit van software word ik niet heel erg blij van.

Je bent net begonnen!?

pfffff.......................:Z

Misschien moet je eerst die virus Ti eens afwachten voor je een berg geld gaat uitgeven. Misschien doe die alles wat je wilt al? Plus wat moet je met een digimixer als je alleen een virus als hardware hebt hebt?

ongeveer een jaar nu, ghehe

maar wil graag verder.

ben bezig met demotjes op te sturen enzo en krijg er gelukkig wel een beetje waardering voor

maar toch wil gewoon snel verder

mijn soord muziek stylen zijn

hardcore, hardtechno, dnb, chillout, sommige trance/dance, ;)

ik weet het

dat doe ik ook wel

maar 't intresseerd met gewoon heel erg en.... tis gewoon handig om te weten waar ik naar moet kijken als ik wil uitbreiden.

ik wil hier in verder en er voor gaan... mischien een beetje dom
maar toch wil gewoon proberen de shit te maken. met qualiteit

Back