16 tracks direct opnemen

cooper

hard lid
Ik zit te er over na te denken mijn setup uit te breiden met een 2de audio delta 1010lt om direct 16 kanalen in 1 keer op te nemen (44 khz sample rate, 16 bits moet goed genoeg zijn). En dat met een pentium 4 op 3.5 GHz met Cubase SX 2.

Heeft iemand hier ervaring mee?? Is dit haalbaar zonder drop-outs??

16 stereo of 16 mono tracks ?

Het hangt volgens mij niet zozeer van Cpu of seq af.
Meer van je hardeschijf en geheugen.

Kan je het niet testen als je al een Delta1010 hebt ?

met 2 audio delta's kom je uit op 16 mono kanalen. 4 met XLR en microfoon versterker, 12 line in.

ben 't met je eens dat met name het snel weg schrijven naar hdisc belangrijk is. Volgens mij levert 16 kanalen gesampeld op 44.1 KHz en 16 bit woord lengte 10-11 MBytes/sec aan data op. dit moet toch voor een ultra 100 ata drive geen probleem zijn.

ik heb nu 1 audio delta en 8 kanalen gaat. Voordat ik de 2de koop (ze kosten nu zo rond de 250-300 euro nieuw) wilde ik alleen even weten of iemand wel eens 16 tracks live direct heeft opgenomen en zo ja met welke setup.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

24 sporen zelfs, met een RME HDSP 9652 kaart (3 * ADAT in en 3 ** ADAT uit) en we gebruiken daar een ALESIS HD24 als DA converter voor. Dus geen HD opname op de Alesis, maar direct in Cubase. En dit werkt perfect.

16 kanalen 24bit met RME multiface + alesis AI3 en een pentium IV op 2,4 gHz. Wat jij wil moet wel kunnen als je daadwerkelijk twee van die geluidskaarten gelijktijdig kunt gebruiken.

hier 24 sporen met RME 9652 en 3x behringer ada 8000. Pc is een amd 64 3200+ met 1,5 GB geheugen.

48Khz/16bit is geen enkel probleem. gebruik hiervoor Cubase sx 2

Let er inderdaad wel op of je ook echt twee van die karten tegelijk kan gebruiken. Als die kaart daar zelf geen ondersteuning voor heeft gaat dat niet werken.

Bedankt allemaal voor de input!

De audio-delta kaarten en hun drivers zijn geschikt voor max 4 kaarten op 1 PCI bus dus 2 moet kunnen. Het zijn gewoon goede kaarten met lage latency en lage kosten per kanaal .;)

Back