Emu Esi-4000 vraag

Ramoonus

Hallo allemaal
Ik zat te kijken naar de specs en googlen naar afbeeldingen van deze sampler.

Ik las in een review dat er 3 versies zijn,
- standaard, zonder ZIP en zonder turbo
- met turbo, zonder zip
- met turbo, met zip
Klopt het dat deze ZIP drive wit is?

Wat maakt het uit? Als het maar een zip drive is..

Re: Emu Esi-4000 vraag

Origineel geplaatst door Ramoonus
Ik zat te kijken naar de specs en googlen naar afbeeldingen van deze sampler.

Ik las in een review dat er 3 versies zijn,
- standaard, zonder ZIP en zonder turbo
- met turbo, zonder zip
- met turbo, met zip

zou er niet nog een 4e versie zijn?

Met zip maar zonder turbo? 8D

Re: Emu Esi-4000 vraag

Origineel geplaatst door Ramoonus
De ESI 2000 is wit (naja, eigenlijk zilverkleurig), bedoel je die? De 2000 is overigens verder gelijk aan de 4000.

Re: Re: Emu Esi-4000 vraag

Re: Re: Emu Esi-4000 vraag

Origineel geplaatst door ProtoHuman
De ESI 2000 is wit (naja, eigenlijk zilverkleurig), bedoel je die? De 2000 is overigens verder gelijk aan de 4000.
de 4000, de zwarte

btw wat mag een 2e hands turbo board kosten??

Ik geloof zelfs dat de zipdrive onderdeel was van de turbo uitbreiding. Een turbo uitbreiding gaf je originele ESI4000 een effectprocessor en een zipdrive. Je kreeg dan ook alle benodigde kabeltjes erbij.

Ik kan me voorstellen dat het op den duur in de tweedehands markt een eigen leven is gaan leiden.

btw wat mag een 2e hands turbo board kosten??

Moeilijk te vinden volgens mij... ik heb er welleens naar gezocht. Ze worden vaak eemaal als combinatie met de ESI4000 tweedehands verkocht.

zip uithalen en harddisk insteken

Dat kun je ook terwijl de zipdrive er in blijft. Dan moet je alleen ergens passende beugeltjes zien te regelen waarmee je de harddisk boven de zipdrive monteert.

Zo kom je en tijdje niet op het forum, zo zie je dat dezelfde personen nog steeds het zelfde type vragen stellen :D

Ha RAm....alles OK? :)

Die 4000turbozip die ik had, was zwart en de ZIPdrive ook. Dat was je vraag toch?
Prijzen van los turboboard variëren. Zoals eerder gezegd is het moeilijk om een los turboboard voor schapelijk prijs te vinden. Turboboard is leuk, maar niet superspannend. Zou zelf op zek gaan naar godkope 2000 en een leuk multi_FX apparaat los kopen.....

:doei:

Origineel geplaatst door M01C
Zo kom je en tijdje niet op het forum, zo zie je dat dezelfde personen nog steeds het zelfde type vragen stellen :D

Ha RAm....alles OK? :)

Die 4000turbozip die ik had, was zwart en de ZIPdrive ook. Dat was je vraag toch?
Prijzen van los turboboard variëren. Zoals eerder gezegd is het moeilijk om een los turboboard voor schapelijk prijs te vinden. Turboboard is leuk, maar niet superspannend. Zou zelf op zek gaan naar godkope 2000 en een leuk multi_FX apparaat los kopen.....

:doei:
gegroet meuk
ja dat was de vraag, dank je voor het antwoord

ik kwam met deze vraag omdat ik een leuk goedkope EMU ESI-4000 met zipdrive had zien staan op marktplaats.

Ik blijf het jammer vinden dat er geen goede editingtool is voor de ESI-4000. Ik had ergens gelezen dat editing via midi niet in het apparaat gebakken zit... waarom ze dat er nou even niet in hebben gestopt :frons: zwaar frustrerend vind ik het.

Je kan wel redelijk makkelijk wavefiles heen en weer transporteren via scsi, maar om daarna complexe presets met multisamples en velocitylayers te gaan bouwen op een 4x16 lcd display met menustructuren schrikt mij erg af. Vreselijk...tenzij je erg veel tijd, geduld en zenuwen hebt. Toen ik hem kocht dacht ik hier leuk mee aan de slag te gaan maar de editing vond ik een absolute tegenvaller.

Voor de EMU 6400 ultra bestaat weer wel een patcheditor maar dat is wel een duur pakket volgens mij.

Jammer dat samplers beetje uitstervend zijn, anders zou het een mooi ESI OS hack/upgrade project zijn voor iemand met een beetje verstand van EMU samplers ;)

Origineel geplaatst door M01C
Turboboard is leuk, maar niet superspannend.

Zonder Turbo board geen extra filters toch ?

Turboboard is volgens mij hoofdzakelijk reverb en dat soort dingen. Zonder turboboard heb je iig gewoon een hoop soorten filters die je realtime kunt aansturen.

Options - Turbo and Turbo ZIP Expansion Kits with 8 outputs, stereo-effects output, S/PDIF digital I/O, Internal SCSI Zip or Hard drive

Origineel geplaatst door organix
Turboboard is volgens mij hoofdzakelijk reverb en dat soort dingen. Zonder turboboard heb je iig gewoon een hoop soorten filters die je realtime kunt aansturen.

Turbo board geeft je extra 2 stereo sub outs + digitaal in/out + 1 fx stereo out (is hetzelfde als main out + fx)

Zonder Turbo board heeft de ESI dus 1 stereo main out en 1 stereo sub out.

Ook onmisbaar is eigenlijk een zipdrive of harddisk aangezien je anders de undo funtie niet kan gebruiken.. Hij slaat namelijk de vorige versie op naar harddisk/zip....

Ik vind het wel een relaxte sampler die snel te editten is.. dit komt mede door de pagina nummers.. Dmv het numeric keypad kan je snel komen waar je zijn moet...

Laatst gewijzigd:
ben er nog steeds niet in geslaagd om meer dan 1 sample tegelijk naar de esi4000 te sturen met Mac (os 8.5 ;) )
iemand een idee?

Origineel geplaatst door dione
Zonder Turbo board geen extra filters toch ?
18 of 19
dit kwam door de meegeleverde firmware upgrade naar v. 3.0.2

Back