Giga sampler/studio?

Svart Rose

Stamgast
Na een zoektocht op dit forum naar dit software pakket ("giga sampler", "giga studio") kreeg ik tot mijn verbazing maar erg weinig resultaat. Wordt het zo weinig gebruikt door jullie? Wat vinden jullie ervan? (of gebruiken jullie een wazige afkorting, die ik niet ken waardoor ik niks vind? :))

Een vriend van me is d'r mee bezig geweest. Het werkt alleen als je een dedicated systeem gebruikt en Windhoos 2000/XP schijnt nogal kl*te te werken.
En zonder GSif drivers kun je het ook vergeten.

Heb ooit wel interessante demonstraties gezien/gehoord.

Ikke gebruik giga sampler. Ikke vind het een redelijk programma. het is een soort van vienna achtige softsampler. Alleen maak je hier geen soundfonts mee ;)

OPzich wel heel makkelijk te gebruiken. het editen van je sample gaat wel makkelijker dan in vienna en je kan akai formaten importeren maar daar houd het wel zo'n beetje op.

het is een goed programma en de device die het ook levert (eigen midi out device voor je samples !) is heel goed te gebruiken. Vooral met programma's die geen vst ondersteunen. (Magix studio bijv.) Vind ik heel goed.

Re: Giga sampler/studio?

Origineel geplaatst door Svart Rose
Wordt het zo weinig gebruikt door jullie?

Halloooo, wakker worden! Het is een SYNTH-forum :halleluja
Nee, even serieus, waarschijnlijk wordt het wat minder vaak gebruikt vanwege de relatief hoge aanschafprijs en de daarbij behorende samplecd's. Zelf heb ik het even geprobeerd, maar dan leek een hardware sampler mij nog makkelijker.

ik gebruik voornamelijk de gig samples er zijn een hoop erg goede sample cd's op de markt met giga formaat(check de x-sample reeks,(rhodes, hmmm)) het programma vindt ik een beetje omslachtig werken. ook erg slechte effecten

Back