• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Arp Axxe Mki

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SaintEric

niet heilig, maar toch...
ARP AXX MKI volledig geserviced en meer.

Gezien de prijsstelling wordt hier vast enthousiast op gereageerd.. :)
Ik dacht laat ik Nederland ook nog even een kans geven voordat deze ook weer naar het buitenland gaat. :stupid

Wat heb ik aan deze AXXE gedaan?
Nieuwe bushings geplaatst.
J-wires gepolijst.
Toetsen gepolijst.
Boards gewassen.
Alle elco's vervangen.
Hier en daar ook andere condensatoren vervangen door betere.
Hier en daar weerstanden vervangen door precieze en stille exemplaren.
Wat opamps vervangen door betere.
Nieuwe jack inputs.
Filter-upgrade. Ipv 11khz bereik nu 28khz.
Sliders en switches gereinigd en gesmeerd.
Nieuwe slidercaps.

Er zat een extra jack input op. PA uitgang stond erbij... :confused:
Deze heb ik veranderd in een filter cv ingang. Wellicht iets praktischer.
En als laatste de boel gecalibreerd.

Het resultaat mag er wezen. Hij ziet er goed uit, klinkt nog veel beter en speelt lekker.
Ik had er een "high-end" opamp ingestopt voor de VCA. Maar na enige luistersessies had ik deze weer vervangen door een betaalbaarder exemplaar. Het verschil was niet te horen en te meten en beide versies waren in ieder geval beter als het originele exemplaar.

Kortom, zo'n beetje alles is onder handen genomen. Meestal blijft er bij een "volledige" servicebeurt toch nog het een en ander ongedaan, vanwege de hoge kosten. Bij dit exemplaar heb ik me dus niet in hoeven houden en heb alles gedaan om een goed resultaat te kunnen boeken.

In eerste instantie wilde ik hem propvol met mods stoppen, maar ik had uiteindelijk besloten deze beslissing aan de volgende eigenaar over te laten omdat hij er gewoon erg goed uitziet. Een minder uitziend exemplaar had ik waarschijnlijk wel vol schakelaars, potmeters en circuits gepropt.

prijs 650 euro incl 6 maanden garantie. In Dordrecht af te halen.

Gaat deze in Nederland blijven?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back