Step Seq Waldorf Q

xpanded stereo

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb een Q keys (geel met de nieuwere stijl knoppen) gekocht en vraag mij af of die step seq die erin zit ook midi output genereert? Zodat ik bijv. mn ms20 of 106 door de Q zn sequenzert kan laten fonken. Is die 16 steps? Glide? Welke parammeters szijn instelbaar? Is dat ook midi uitgestuurd dan eventueel? Wie weet hier wat meer over? Uitteraard zijn goede andere Q tips ook van harte welkom.

Gr,

Chris

Laatst gewijzigd:
Hey Chris, heb je al ff de handleiding gecheckt? Geeft antwoord op al je vragen. :) Veel plezier ermee!

Ik heb hem nog niet. Ben in het buitenland. Haal hem in jan. 2007 op. Heb de manual idd al ff op inet gelezen inmiddels. Ben benieuwd naar wat praktische gebruikerservaring. Lijkt me een leuke bak die ik veel ga gebruiken icm de rauwe ouwe rakkers;)

klein detail : je programmeert hem niet met rotary steps maar via midi jammer genoeg .. maar gelukkig is daardoor wel polyfoon ! al zal je daar voor je ms10 niet veel aan hebben vrees ik ..

nou ik zou zeer graag willen weten hoe je die stepseq via midi kunt programmeren! hoe werkt dat? kun je dan met een controller precies 1 stap in je sequence programmeren?

Origineel geplaatst door Roel
nou ik zou zeer graag willen weten hoe je die stepseq via midi kunt programmeren! hoe werkt dat? kun je dan met een controller precies 1 stap in je sequence programmeren?
je moet een midi keyboard er aan hangen en dan per step een noot of akkoord aanslaan ..
dus ipv een rotary op de juiste toonhoogte te draaien zoals veel step seq werken maar noot voor noot ( of akkoord per akkoord )invoeren ..

hoe je de gates invoert weet ik effe niet .. misschien kan dat wel via de rotary's
maar het mooie is die akkoorden invoeren .. daar ontstijg je wel de standaard stepsequencer en kan je erg innovatieve resultaten boeken ..

oja duuhhhh :)
ik dacht dat je je waarde van je noot kon veranderen via midi met een externe midicontroller.
dan kun je lekker n1 en n2 en n3 boven elkaar wijzigen zonder een menuutje in te moeten.

ja inspelen kan natuurlijk ook! doh!8o)

Origineel geplaatst door Roel
oja duuhhhh :)
ik dacht dat je je waarde van je noot kon veranderen via midi met een externe midicontroller.
dan kun je lekker n1 en n2 en n3 boven elkaar wijzigen zonder een menuutje in te moeten.

ja inspelen kan natuurlijk ook! doh!8o)

misschien zijn er editors die het kunnen .. ik bedoel het is gewoon simpele data
maar ik heb er nog niet mee gekloot .. ben wel benieuwd eigenlijk

Back