Supersaw uit Virus C

Funky Dee

Virus griep
Hallo,

ik ben nieuw en blablablablabla....

Ik heb een 2dehands Acces Virus C gekocht, maar ik heb absoluut geen verstand van zo'n ding. Ook moet ik de handleiding nog lezen.
Ik vroeg me af ofdat iemand me alvast even snel kan uitleggen hoe ik zo'n 'JP8000 supersaw' uit dit apparaat kan toveren? Ik heb al een beetje gezocht, maar vind niet hoe ik met een virus C moet beginnen.
Heeft iemand een link of uitleg voor mij?? Bij voorbaat dank..

Groetjes, D.

succes ermee het is niet zo moeilijk:yamaha:

vanwege onderstaande post is mijn zinnige bijdrage verwijderd. ik gaf hierin aan dat ik niet van presetmannetjes houd omdat het hier niet voor niets een *synth*forum is.

als toevoeging wil ik daarbij zeggen: zelf proberen is het belangrijkste

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
succes ermee het is niet zo moeilijk:yamaha:

vanwege onderstaande post is mijn zinnige bijdrage verwijderd. ik gaf hierin aan dat ik niet van presetmannetjes houd omdat het hier niet voor niets een *synth*forum is.

als toevoeging wil ik daarbij zeggen: zelf proberen is het belangrijkste

het gaat toch ook om muziek , maak je een vet nummer met een preset ben je een loser, maak je een loser nummer met een eigen gemaakt loser geluid en dan ben je de held ??? doe mij maar gewoon lekkere muziek ipv puristisch geneuzel

Zoek en vind de preset N-R-G in een van de libraries die rond gaan (ik weet niet meer waar ik m vandaan heb, vengeance dacht ik) en je hebt de vetste saw die ik ken. Met effecten erover geef je er je eigen draai zodat niemand weet dat je een preset-loser bent.

Origineel geplaatst door Roel
tja je moet gewoon zelf vette presets maken. purisme is niks mis mee vind ik.

purisme is helemaal niks mis mee als het maar niet opgedrongen wordt, als je goeie muziek maakt met presets dan ben je niet minder als een ander. Sterker, je moet van goede huize komen wil je betere presets maken dan die in de commerciele banken. Neemt niet weg dat zelf geluiden maken gewoon erg leuk kan zijn en daar hoeft ook niet perse iets muziekaals uit voort te komen. Alles mag, niks moet en als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.

Als je echt alleen maar kant-en-klare presets gebruikt, kun je beter een keyboard kopen natuurlijk. Maar ik vind het makkelijk om te beginnen met een preset en van daaruit een eigen sound te maken. Op een 2de hands fiets moet je het ook leren heej...

Greetz...D.

Origineel geplaatst door Funky Dee
Als je echt alleen maar kant-en-klare presets gebruikt, kun je beter een keyboard kopen natuurlijk. Maar ik vind het makkelijk om te beginnen met een preset en van daaruit een eigen sound te maken. Op een 2de hands fiets moet je het ook leren heej...

Greetz...D.

dat doe ik ook vaak maar dan verpest ik het geluid vaak, dus doe dan maar gewoon die preset weer denk ik dan. Ik was een tijdje terug zo puristisch als het maar wezen kan, geluid had geen enkele waarde als ik het niet helemaal zelf had gemaakt. Ik sta daar nu gewoon anders in, mischien ook omdat ik tegenwoordig wat meer muziekaal resultaat wil behalen in de korte tijd die ik heb om achter me apparaten te zitten. Nogmaals ieder zijn meug, doe wat je goeddunkt, ik wil alleen een beetje tegengas geven mbt eerdere opmerkingen, een beetje maar.

Origineel geplaatst door dennisb
dat doe ik ook vaak maar dan verpest ik het geluid vaak, dus doe dan maar gewoon die preset weer denk ik dan.

Moet je wel van goede huize komen, natuurlijk, zoals je zelf zegt, ;) .
purisme is helemaal niks mis mee als het maar niet opgedrongen wordt, als je goeie muziek maakt met presets dan ben je niet minder als een ander. Sterker, je moet van goede huize komen wil je betere presets maken dan die in de commerciele banken. Neemt niet weg dat zelf geluiden maken gewoon erg leuk kan zijn en daar hoeft ook niet perse iets muziekaals uit voort te komen. Alles mag, niks moet en als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
Ben wel eens met je dat het niet altijd eigen spul moet zijn. Soms is aanpassing van een preset van de fabrikant meer dan genoeg. Het moet goed te gebruiken zijn voor mijn idee.
Origineel geplaatst door dennisb

Ik was een tijdje terug zo puristisch als het maar wezen kan, geluid had geen enkele waarde als ik het niet helemaal zelf had gemaakt. Ik sta daar nu gewoon anders in, mischien ook omdat ik tegenwoordig wat meer muziekaal resultaat wil behalen in de korte tijd die ik heb om achter me apparaten te zitten. Nogmaals ieder zijn meug, doe wat je goeddunkt, ik wil alleen een beetje tegengas geven mbt eerdere opmerkingen, een beetje maar.
Niemand maakt muziek 'from scratch'. Je hebt invloeden, onbewust zelfs. Vaak gebruik je geluiden die heel veel weghebben van geluiden in de muziek waar je graag naar luistert.

:doei:
Yoonchi

Back