Jomox AirBase 99 OS - "Klachtje"

Foetus

Ouwe rot
Hoe verkrijg je het laatste OS van de Jomox AirBase99??

Jomox antwoordt niet op mails. De download sectie op de jomox page maakt mij ook niet veel wijzer, ik weet niet waarvoor dat allemaal dient... En de mail van de distributeur in nederland werkt niet en ik woon in Belgie. En ze blijven maar opscheppen met de zwarte XBase999 maar ik zie toch ook niet veel vorderingen...

Volgens mij waren de OSen voor de Airbase op ROM beschikbaar. dus niet te downloaden.

Weet iemand of die dingen nog te krijgen zijn? ik zit ook nog met een vrij oude.

Volgens mij moet je de airbase openschroeven en de ROM die erin zit vervangen
voor een ROM met het nieuwe OS erop.

is kwestie van een eprom ic vervangen, dus jomox open, (het deksel kun je er zonder meer afhalen met de schroefjes aan de bovenkant...), eprom eruit, nieuwe erin, klaar. jomox dicht.

ik zou proberen of je eraan kunt komen via jomox,ik meen me te herinneren dat de rom iets van 35 euro kostte ofzo.

hier is er meer over geschreven.

Ik heb nog eens gemaild, weliswaar in het Duits nu. En ik heb er nog ander émail adres dat ik op de Jomox site vond in de cc gezet.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de OS of wat doet die nieuwe EPROM?

JOMOX zegt:

How to change kits via programm-change and bank-select-orders? Since OS version 1.15, this is working perfectly. Besides that, all parameters (inc. sample-select, -reverse, etc) can be accessed via Midi-Controllers. Please order an OS update for € 29,- if you need fixing for an older unit.

Het is idd een EPROM, die je dan moet verwisselen.
Een tijd geleden kon je hem nog bestellen op de site, maar toen was ie volgens mij nog 65 euri, waardoor ik dacht: komt nog wel.
Toevallig vd week dacht ik er weer aan, en zag ik dat het nu 35 is. Maar hij is niet meer te vinden in de online shop =(
Ik heb ook nog geen antwoord op mail gehad.
Mocht ik wat horen, dan laat ik het weten.

En misschien is er anders wel een techneut die een 1.15 prommetje wil branden voor ons. (voor weinig)

ps twee dagen geleden was het nog 35, nu staat er 29. Misschien verlagen ze steeds de prijs omdat niemand een update besteld ;)

Back