PC loopt vast bij opnemen

eruk

Stamgast
Ik heb de laatse tijd last van een bug
Als ik een tijdje aan het opnemen ben in cubase loopt mijn pc steeds vast.
Als ik heb dan een tijdje uit laat staan doet het weer een tijdje.
Alleen opnieuw opstarten helpt niets. Dan zou je zeggen, hij wordt te warm...
Maar moederbord en cpu worden niet warmer dan 40 graden. Ik heb ook de coolers veel hoger gezet, toen werd ie niet warmer dan 30 graden, maar hij liep nog steeds vast...
ik heb een asus a8ne moederboard met een athlon 64 3500+, en een m-audio 410
mijn pc loopt met niets anders vast, alleen met opnemen. Ook op een andere harde schijf opnemen, helpt niets... Heeft iemand enig idee??=(

Ah thanks voor je reactie,
Ik heb wel de chipset cooler op mijn mb vervangen voor een passieve... dus geen garantie meer ben ik bang...

Origineel geplaatst door eruk
Ah thanks voor je reactie,
Ik heb wel de chipset cooler op mijn mb vervangen voor een passieve... dus geen garantie meer ben ik bang...

dan zet je die oude toch ff terug (als je die nog hebt), ziet niemand toch?

Wat verder het probleem zou kunnen zijn is defect RAM. Probeer is een strippie op een ander slot te zetten of te verwijderen. Ik zou ook voor de zekerheid je HD(s) checken op errors.
Eventueel je computer strippen, je OS opnieuw installeren en alles succesievelijk weer in je computer stoppen.

Koop dan gewoon een Appel (sorry inkoppertje)

Maar ff on topic: Het kan heel goed zijn dat je voeding te zwak of kapot is en klapt er uit waneer je je processor max. belast. Wat voor een voeding (aantal watt) zit er in?

kan echt alles zijn, van hitte tot defecte hardware tot irq conflict tot geheugenfouten tot maakt niet uit... hoe dan ook wel een heel lastige bug!

je HD is vast wel S.M.A.R.T. , er zijn utilities her en der te verkrijgen die heeeel veel informatie (die smart informatie dus), wellicht krijg je zo tijdens het recorden een beter beeld van wat er iig met je HD allemaal gebeurd.

(zelf heb ik ooit een probleem gehad dat de controller van mijn mobu niet meer zo lekker werkte, als er audio afspeelde en ik iets kopieerde naar de desbetreffende hd leverde dat allemaal errors op)..

probeer anders ook ff op tweakers.

Als het alleen maar het opnemen is ,Dan kan het een driver zijn, alles "geupdate" ?
chipset, bios misschien ?

Gr,

Michael

Ik heb op zich wel een redelijke voeding, een 400w van antec.
Het probleem is ook dat hij niet altijd vastloopt, het is pas na een bepaalde periode..
ik heb nu de bios geupdate naar de laatste versie en hij lijkt niet meer vast te lopen. Heb nu een tijdje zitten opnemen, en hij is nog niet vastgelopen.. maar dan zal je zien als hier weer een zanger staat...
Ik heb alle nieuwste drivers geinstalleerd ja..
JA mijn volgende pc wordt een mac... maar voorlopig doe ik het nog even met deze
Ga idd even een smart monitor progje installeren..
Thanks voor de reacties
:halleluja

Waarom een MAC, Sinds W2k\XP is er veel veranderd onder de motorkap. Stabiliteit
is meestal gerelateerd aan onderdelen die zich bevinden tussen de stoel en het keyboard.
(sorry, inkoppertje :) )

Gr

Michael

Nee hoor, ik negeer het meestal ook, maar kon het deze keer niet laten.

Gr

Michael

Origineel geplaatst door eruk
vind je het heel erg als ik deze discussie even oversla? 8)

Lijkt me dat de OP helemaal niet op Apple trolls zit te wachten. Hij wil gewoon opnemen.

Zo te horen lijkt het idd op een temperatuur probleem.
Je kan ook gewoon je kast open laten en even voorzichtig voelen of er iets te heet wordt.
Misschien kan een diagnose tool je evt hier ook bij helpen. Zoiets als SiSoft Sandra of zo.

ik had ook eens zoiets dat na een tijd ie superlangzaam werd en begon te piepen..
bleek mn processor toch niet echt lekker tgen t koellichaam an te zitten

denkdat meeste dingen die na een tijdje pas optreden temperatuur gerelateerd zijn

Back