kraaaak krrrk

Dj Ricos

Stamgast
Heej, ik heb een vraag, kon het ook niet exact vinden hier in t forum.

Als ik bezig ben met fruityloops, en zet t geluid wat harder en hij is druk bezig (met een soft synth bv + kick) dan begint hij als een gek te kraken en af en toe te haperen (geluid).

Mijn computer is niet de nieuwste van t nieuwste, maar gewoon wel lekker om mee te werken voor mij. Spec's

amd
1.58 ghz
448 mb

En een ingebouwde geluidskaart (geen apparte)

Zou het aan de geheugen kunnen liggen of aan me geluidskaart die ook niet veel is?
Graag zou ik van dit probleem af komen..

Groetjesss :doei:

Als je pc zwaar moet werken kan het geluid er onder lijden :( wellicht dat je asio4all voor je geluidskaart kan gebruiken.
wellicht dat ut wat uitmaakt :)

Asio4all drivers lijken me inderdaad wel een minimumvoorwaarde om met een onboard geluidskaart muziek te maken.

De geluidskaart is uiteraard niet super maar ik heb zelf ook nog een laptopje (xp2500, 512mb) met een AC '97 kaartje en met asio4all drivers is daar op zich prima muziek mee te maken indien er niet teveel vst's tegelijk gebruikt worden, want dan gaat 't ook kraken. Dit komt met name door de processor, dit is bij jou ook de bottleneck denk ik. Geheugen lijkt me pas een probleem te worden als je veel met samples gaat werken.

Ik weet niet welke vst's je gebruikt maar probeer in ieder geval niet al te CPU-intensieve instrumenten te gebruiken (dus geen z3ta+ ofzo) want dat trekt je PC gewoon niet.

thnks..

Wat zou wel een goed bruikbare vereiste zijn dan eigenlijk... Zat er aan te denken om gewoon een geheugen strippie te kopen erbij. Deze eruit, 1024 mb erin..

Dan heb ik 1.58 ghz en 1024 mb. Ik neem aan dat de processor (van Amd) opzich niet vervangen hoef te worden toch?

Samples. en zeker ook vanguard en jou genoemde soft synth gebruik ik ;)

Heb je met asio4all drivers en alleen een paar Vanguards ook al gekraak dan? Ik weet niet precies wat voor processor je hebt (2300+ ofzo?) maar volgens mij moet dat wel te doen zijn.

Vanguard, Discovery en nog veel meer vst's zijn niet zo veeleisend voor je cpu, maar z3ta+ kun je echt wel vergeten. Zelfs op mijn pc (3200+) zijn er veel patches die gaan kraken als je een paar voices tegelijk afspeelt.

Meer geheugen is natuurlijk nooit mis en dat kan ik je dan ook van harte aanraden want je hele pc wordt er gewoon een stuk sneller door. Voor softsynths is de processor echter doorslaggevend voor de performance, dus met meer geheugen zal het gekraak niet ineens weggaan als je veel synths tegelijk gebruikt.

Geheugen moet ik zoiezo kopen idd. Heb depatches nog niet geprobeerd aangezien ik op me werk ben... Maar ik vertik het om een computer van 800 euro te kopen omdat ik dan een betere processor hebt..

Maar ik ben benieuwd, dadelijk meteen proberen!

nogmaals geheugen is vooral voor veel lange samples nodig (en met veel bedoel ik ook veel en met lang fucking lang).
maar is niet zo duur meer tegenwoordig

Het is echt de driver je moet asio4all echt proberen dat lost vaak het probleem op.
(en sommige plugins doen het beter op amd en andere op intel)

als je er geld tegen aan gooit dan kun je het beste gewoon een geluidskaart kopen die van zichzelf asio heeft

probeer nog eens je computer te laten kraken en stotteren. ALs hij zover is opne dan je task mananger en check hoeveel geheugen er gebruikt wordt. Als al je geheugen volzet is, dan zou ik toch eerst een nieuw paar modules kopen. Ik heb ook ondervonden dat je virtueel gehuegen niet te hoog maar ook zeker niet te laag mag staan. Dit zal je even moeten testen op jouw machine
400mb geheugen lijkt me toch wat weinig voor XP + een host + wat plugins.
Dat gepraat over ""geheugen is enkel nodig als je grote samples gebruikt"" is zo goed als dikke zever want de meeste sample players v tegenwoordig streamen vd HD en alle programmas die je opent nemen geheugen in beslag. Dus ik raad zoveel mogelijk geheugen aan! Geheugen is echt belangrijk!
Hbe je al geprobeerd je hard disk(s) te defragmenteren?
Ga ook niet te veel aan je XP liggen tweaken want de meeste tweaks zijn overbodig en helpen enkel je systeem om zeep

ASIO4ALL is een must natuurlijk! Ik raad versie 1.8 aan. Als je die niet vindt dan mail ik die versie wel ff door
in iedergeval, veel geluk ermee

kraak

kraak

heel vroeger heb ik ook nog een demo van fruityloops gehad. dat was toen geweldig, want zo kon ik realtime geluiden uitrekken, en telkens de sequencer terug over dat geluid kwam werd het meer en meer en veel te veel werk voor mijn computer. het kraakte toen niet echt, maar er gebeurde wel andere gekke dingen met de klank. vond ik leuk javascript:smilie(':)')

nu we het er toch over hebben: (k-raa-k)3 is een heel goei label en concertorganisatie!
www.kraak.net

Nu ik die asio driver heb, wat moet ik nu precies doen, aangezien ik op dit soort verdiepingen egt een kneus ben. Heb nu een programma Asio4all opgestat... help!!!

:o:

hahaa best logisch jah, nou mensen ik heb goed nieuws!!1

Hij kraakt helemaal niet meer!! Ook niet met zt3a+ !!!!!! Dank je peepzz

:okdan:

Ook niet met z3ta+? Dan heb je nog lang niet alle presets geprobeerd }:|

Maar fijn dat het nu goed werkt :okdan:

Back