20 01 2007.:.Nieuw Vuil @ Simplon Groningen

C738

Meubilair
NIEUW VUIL 20 JANUARI IN SIMPLON (GRONINGEN)

Zaterdag 20 januari is in de Simplon de kick-off van Nieuw Vuil. Een nieuw concept dat een antwoord is op de feesten waar gelikte minimal en cheesy clubhouse de boventoon voeren.
Een avond met vuige electro, electronica, trash en dikke techno. Een avond waar de mensen weer kunnen dansen en zweten op de dansvloer. Een avond zonder ‘een-druk-op-de-knop-live-acts’ waar de artiest de gehele set stoïcijns achter zijn laptop staat, maar met live-acts die daadwerkelijk een live performance weggeven . Een avond zonder djs die eens in de tien minuten een plaatje of een cdtje opzetten maar met djs die op lekker tempo doormixen en een dikke set kunnen neerzetten. De Simplon zal 20 januari weer een plek zijn om tot ’s ochtends vroeg uit je dak te gaan.

Nieuw Vuil is een ludieke stickeractie begonnen. Door de hele stad worden de komende tijd stickers geplakt op de vreemdste plekken. Maak een foto van zo’n sticker met je mobiel of je digitale camera en stuur deze op naar nieuwvuil@live.nl of upload 'm via het nieuwvuilgastenboek. Je kunt natuurlijk ook zelf een sticker plakken op het achterwerk van je vriend(in) of die van je oma en daar een foto van maken. Stickers liggen in de bekende platenzaken en worden uitgedeeld op feesten in de stad. Alle foto’s worden op de site gezet. Nieuw Vuil kent geen censuur! De makers van de vetste foto’s krijgen gastenlijstvermeldingen!

De line up

Freek Fabricius (030303)
Staat garant voor smerige electrosets in nog viezere kelders (Freek Fabricius is resident van club Marguerita wat gelieerd is aan het gelijknamige door Clone artiest Cosmic Force gerunde platenlabel) Hij stond al eerder op festivals als 5 days off maar is beter bekend als organisator en resident van de 030303 feesten in de Domstad. Zelf omschrijft hij zijn stijl als vuige electro, kekke acid, slonzige electronica en intelligent techno. Hij deelde het podium met artiesten als Autechre, Luke Vibert, DMX Krew, Cylob, Keith Tucker, Peaches, Chicks on Speed, LCD Soundsystem, Pole, Mike Dred, Christian Vogel, Funckarma, Legowelt, Ellen Allien, Plaid, B12, Jackson and his computerband en Aardvarck.

Freekfabricius.jpg

Krause (Platex)

Is misschien wel de ontdekking van het jaar in de Groninger electro-scene. Maar deze 22 jarige Groningse timmerde hiervoor al aan de weg in punkrockbandjes Cassady en My Sister Harold. In de electro-scene maakt ze snel naam met optredens in de Oosterpoort, Paradiso en De Puddingfabriek In een interview dat 1 december verscheen in het Dagblad van het Noorden wordt haar muziek omschreven als kil en duister, terwijl ze verleidelijk snerend zingt, kreunt en kokette geluidjes slaakt over de straffe, pompende beats.

Krause.jpg

(foto: henx.nl)

Robbie Nerve
Gewapend met genoeg apparatuur om The Enterprise van Star Trek te besturen geeft Robbie Nerve 20 januari een liveset weg. Het maken van dikke electro is zijn passie en geen enkele set is hetzelfde. De ideale man om het publiek van Nieuw Vuil in vervoering te brengen.

RobbieNerve.jpg

Wesz & Zudisko
2006 was het jaar van Wesz en Zudisko. Als geen ander kunnen zij b2b dan wel solo zalen op de kop zetten. Van opbouwende sets tot sets waarin scheurende platen elkaar op raptempo opvolgen is er geen excuus om stil te staan op de dansvloer. Eigenzinnige electro en trash van een nog vreemder duo.

WeszZudisko.jpg

Info:
NIEUW VUIL
20 Januari - Simplon (Boterdiep 69 Groningen)
Tickets: 7 euro
vvk vanaf 2 januari:
Plato - Ebbingestraat (Groningen)
Hemmes - Steentilstraat (Groningen)
Simplon

Links:
http://www.nieuwvuil.nl
http://www.030303acid.nl
http://www.myspace.com/krausefiktion
http://www.myspace.com/robbienerve
http://www.electronic-treatment.com
link: NIEUW VUIL website

flyer:
achterkantpf.gif
voorkantpf.gif

--------------------------------------------------------
photo1.jpg

Succes allemaal!

:D gave naam van 't feest.

simplon wordt wel veel gebruikt voor jeugd evenementen maar t is geen herberg .. jammer genoeg zijn t van die kleine zaaltjes.. en dat terwijl in t zelfde gebouw martini plaza zit.. als ze nou daar hun feestjes in mochten houden :okdan:

maar goed, misschien kom ik wel ff kijken naar robbie .. sinds de unie vaak gesloten is, is er toch weinig leuks meer in groningen :)

Origineel geplaatst door resonance
simplon wordt wel veel gebruikt voor jeugd evenementen maar t is geen herberg .. jammer genoeg zijn t van die kleine zaaltjes.. en dat terwijl in t zelfde gebouw martini plaza zit.. als ze nou daar hun feestjes in mochten houden :okdan:

maar goed, misschien kom ik wel ff kijken naar robbie .. sinds de unie vaak gesloten is, is er toch weinig leuks meer in groningen :)
Eeh....:confused: Volgens mij heb je echt niet door waar je 't over hebt.
-simplon heeft een jeugdherberg
-martini plaza is een kwartier fietsen vanaf simplon

huh? dan ben ik idd in de war..

met oud en nieuw was ik vorig jaar in martini plaza geweest.. laatst ben ik bij zo'n goa feestje geweest waarvan ik eerst dacht dat t in martini plaza was.. maar dit bleek dus simplon te zijn.. toen ik tegen mn kameraad zei waarom er alleen maar kleine zaaltjes open waren en niet die grote zoals laatst, zei hij dat dat van martini plaza was.. en niet gebruikt mocht worden ofzo .. nou jah.. vage boel .. sorry :)

Origineel geplaatst door resonance
huh? dan ben ik idd in de war..

met oud en nieuw was ik vorig jaar in martini plaza geweest.. laatst ben ik bij zo'n goa feestje geweest waarvan ik eerst dacht dat t in martini plaza was.. maar dit bleek dus simplon te zijn.. toen ik tegen mn kameraad zei waarom er alleen maar kleine zaaltjes open waren en niet die grote zoals laatst, zei hij dat dat van martini plaza was.. en niet gebruikt mocht worden ofzo .. nou jah.. vage boel .. sorry :)

hehehe

ja zo ben ik ook wel eens van feestjes gekomen. ;) dat ik niet meer wist waar en wat :D

-C-

Ziet er uit als een bere-goeie set! Alleen jammer dat het in Simplon is, daar zet ik namelijk geen voet meer over de drempel ookal zou god zelf daar een liveset weggeven. :r

Met alleen woorden kom je een heel eind maar muziek zegt natuurlijk veel meer over een artiest.
Robbie Nerve heeft voor deze kick-off een dikke track uit z’n apparatuur getrokken. Het resultaat mag er wezen en is naast de mixen van Freek Fabricius en Wesz en de tracks van Krause te beluisteren via de Nieuw Vuil site.

je kunt ‘m ook downloaden:
Robbie Nerve - Nieuw Vuil.mp3

p1166093963.jpg

Update:

NOISIA is toegevoegd aan de Line-up!
Ze zullen een Electro set brengen!

Voor de rest, ik heb dr ZIN aan!
Alles draait strak, ik ga BEUKEN!

-C-

Ah krause..
die zag ik in de Pudding op de noorderslag afterparty.. 2 korgjes, gitaar, laptop en een hoop geschreeuw :) ...ben er achter dat het niet helemaal mijn ding is..

Maar ik ga de 20e zeker een kijkje nemen :)

jammer dat het in Simplon is, daar zet ik namelijk geen voet meer over de drempel

Nare ervaring gehad? Of heb je het niet zo op het beleid van simplon? Ik kom er ook niet zo vaak meer.. maar dat is vooral omdat het aantal leuke feestjes gewoon een stuk minder is.. vooral sinds het vertrek van zapclub

Back