In Ear Monitoring -> DB Technologies

DML

LEKKERRRRRR
Iemand ervaring met de IEM2200 van DB Technologies?
Ik ben me aan het oriënteren op een IEM-systeem. Aangezien het de eerste kennismaking wordt en niet weet of het me gaat bevallen, wil ik niet al teveel geld eraan uitgeven. Het systeem van DB kost bij FB net geen € 600, is 19", natuurlijk draadloos en lijkt er robuust uit te zien.
Ik ken de IEM300 van Sennheiser ook maar dat is me net iets te duur. Of is het die € 300,- extra waard? Zo ja, waarom? Of voldoet DB net zo goed en kan ik me voor die € 300,- (besparing t.o.v. de IEM300 een) goede set eurdopjes aanschaffen?

http://www.dbtechnologies.com/mod_produkte.cfm?pgid=3&pugid=15&psugid=0&pid=36

Ik had het zo uitgedacht:
Naast de IEM schaf ik een 8-kanaals 19" mixer aan, welke ook voorzien is van FX. Verder nog een actieve 4-voudige XLR-splitter en twee compacte goedkope-kont mic's. Ik gebruik voor mezelf 4 signalen: 1x zangmic, 2x gitaarmic en 1x acoustische gitaar. Deze 4 signalen gaan naar de splitter, enerzijds "mijn" mixer in, anderzijds naar F.O.H. Dan nog de twee goedkope mic's die aan mijn IEM-rekje hangen en direct naar mijn mixer gaan. Hierdoor kan ik ook het podiumgeluid bijmixen. Verder komt er nog een monitorsignaal vanaf de zaal- of monitortafel welke ook naar mijn mixer gaat. Op deze manier kan ik zo goed als mijn complete IEM-mix zelf maken en met de ingebouwde FX kan ik het IEM-signaal voorzien van een beetje galm waardoor de boel stereo mijn oren in gaat.
Op deze manier heb ik overal en altijd hetzelfde geluid, een goede mix en ik kan contact houden met zowel de band als het publiek.

Laatst gewijzigd:
de keus tussen d&b en een iem300 systeem is puur een budget keus, zeker qua ruis en limiting vind ik de iem300 superieur. al kan je natuurlijk wel prima voor die 300 extra idd mooie doppen laten gieten, bijvoorbeeld de universele shure of ultimate ears met een mold eroverheen. gaat je alleen in totaal toch nog wel iets meer kosten dan die 300e denk ik.

qua monitors maakt je het echter extra ingewikkeld voor de dienstdoende tech. ik zou het of helemaal zelf doen, of helemaal niet zelf mixen. op jouw manier heeft een monitor tech geen idee wat jij op je oren hebt staan, omdat de helft van de mix niet bij hem of haar vandaan komt.

stereo wordt het sowieso niet door die galm eroverheen, wel door die roommics (fantoom op 19" mixer?)...

zie ook mijn thread over inears op maat voor nog geen 300 euro. En ja het zijn goede.

ik werk zelgf ook met private monitor (hd25 ipv inears, die van mij worden gerepareerd) en een mixer tussen jou en de tech zetten is noodzakelijk. omdat als hij te hard uitstuurd, je geen oren meer over hebt. Ook is het vaak onmoogelijk een stereo minjack of grote jack van de monitor mix te krijgen, dus moet je er wel wat tussen hangen. Je kan kiezen om zelf je sound te regelen (alleen moet je dan een goedwe mixer zijn, en is het de vraag of de foh dat accepteerd ;)) of splitters te kopen, zodat de foh zn mics/inputs kan pakken, en jij voor je mixer, en zo je sound kan mixen. Dan zou je eventueel zelfs nog een stereo lijn voor de rest van de band vanuit de monitormix kunnen vragen. Een phonic of behringer mixer(tje) voldoet perfect voor dat soort werk (tenzij je digital wil ivm ingebouwde effecten) afhankelijk hoe je het uiteindelijk wilt gaan mixen, kan je dan kiezen hoeveel kanalen (mono en stereo) je wilt.

kijk trouwens ook 2ehands naar een radiostation. die dingen willen er nog wel eens uitgaan bij verhuur bedrijven (gewoon in goede staat) maar dit is wel (nog steeds) het beste, betrouwbaarste en prijzigste inear systeem dat er is. Heel soms staat er een op mp. voor iets minder dan een 300, maar ontiegelijk veel beter.

Origineel geplaatst door pmx
qua monitors maakt je het echter extra ingewikkeld voor de dienstdoende tech. ik zou het of helemaal zelf doen, of helemaal niet zelf mixen. op jouw manier heeft een monitor tech geen idee wat jij op je oren hebt staan, omdat de helft van de mix niet bij hem of haar vandaan komt.

stereo wordt het sowieso niet door die galm eroverheen, wel door die roommics (fantoom op 19" mixer?)...

En nu komt het. Er is over het algemeen geen tech, en als die er wel is, is er geen monitortech. Dus ja, ik wil zoveel mogelijk in eigen hand houden.

Niet stereo, wel ruimtelijker dus natuurlijker.

ja, dat is wat lastiger natuurlijk. hoeveel kanalen heb je nog meer nodig voor je iem-mixje?

een aktieve split is trouwens wel mooi, maar niet per se nodig als je het mij vraagt. niet in jouw geval iig. je zou ook gewoon x-kanaals multi kunnen kopen, met aan elke xlr-fem een splitje zodat je passief kan splitten bij het stageblok. die multi hang je aan een mixer waar je ook je roommics aan hangt en klaar ben je... lekker alles zelf doen, dat maakt het ook weer makkelijker voor de tech die rondhobbelt.

qua mixer zou ik een a&h mixwizard scoren, 12 inputs min + een sloot fx-jes die niet eens heel slecht zijn. op deze manier kan er trouwens ook zelf nog een externe galm aan hangen, en eventueel nog andere bandleden een oormixje geven.

Back