Novation Nova <-> Roland JP8080..vocoder?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Ik heb al een tijdje de Nova staan en heb met het idee gespeeld om hem te ruilen met bv. een JP8080 of Microwave XT...

Nu wilde ik eigenlijk weten hoe bv de vocoder van de JP8080 klinkt in vergelijking met de Nova..

Ik heb bij Voice Greetz een paar Nova vocodersounds ge- upload...

Hoe klinkt de JP8080-vocoder (als ie er 1 heeft)??

Thanxx..

De JP heeft geen echte vocoder dacht ik. Ik heb wel eens m'n stem erdoorheen kunnen gooien en dat klonk best leuk. Toch denk ik dat de vocoder van de Nova echt meer kan. Volgens mij heeft de JP een soort stemmodulator.

Hoi de JP8080 heeft wel degelijk een vocoder, de JP8000 inderdaad niet dacht ik.

Ik vind zelf de vocoder van de 8080 veel mooier klinken dan de Nova. Als je wilt weten hoe die klinkt luister maar eens hiernaar:

http://artists.mp3s.com/artist_song/1322/1322833.html

Misschien niet jouw soort muziek, maar je weet in ieder geval dan hoe die vocoder uit de 8080 klinkt :D

Nogmaals, ik vind hem mooier dan de (Super)Nova vocoder, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :)

Mijn Supernova II heeft wel een vocoder :D Misschien dat de SN-I dit niet heeft, maar de II's hebben zeker een vocoder :).

idd. absoluut zeker weten!!!

gr. Mario

JM Jarre gebruikte op zijn concert AERO in Denemarken veel vocoder stemmen. Ik ben er bijna zeker van dat dit een supernova II was, die had ie namelijk recht voor zijn knikker staan. de tracks van het concert zijn overal en nergens te downloaden, luister in het bijzonder naar Light my sky en millions of stars.

Mijn eigen voicegreet maakt gebruik van de vocoder van de K-station, kleine ondeugende broertje van de supernova II. Ik vind het best een lekkere vocoder, alhoewel ik de synth wegdoe vanwege aanschaf XL-7 van emu.

Maar als je echt een topvocoder wilt kijk dan even bij music hosue voor de voormalig Kraftwerk vocoder!!! Kost iets meer....... maar dan heb je ook wat!;)

Maar als je echt een topvocoder wilt kijk dan even bij music hosue voor de voormalig Kraftwerk vocoder!!! Kost iets meer....... maar dan heb je ook wat!;)

LOL! Ja die Sennheiser. Kost 'iets' meer inderdaad :) :)

Overigens is de vocoder van de Nord (micro)Modular ook zeker niet verkeerd.

En ik realiseer me net dat ik de vocoder uit m'n Q eigenlijk nog niet eens heb geprobeerd :bekdicht: Kun je nagaan, koop je tegenwoordig een paar synths krijg je er allemaal vocoders gratis en voor niets bij. We worden toch maar verwend tegenwoordig :)

Back