techno loops

Heb je zo'n loopje al eens letterlijk nagemaakt? Leer je een hoop van.

Zo moeilijk klonk het allemaal niet op dat filmpje. Vergeet niet zaken zoals EQ en compressie.

Kijk ook eens naar samplecd's met loops. Niet om te jatten, maar om te verknippen/verkrachten en nieuwe loops van te maken.

probeer het na te maken, maar krijg het echt niet voor elkaar, als je iets weet hoe het in elkaar steekt dan zal het inderdaad niet al te moeilijk zijn:okdan:

Video klinkt trouwens echt lekker. Heerlijk klassieke loop-techno 8)
De sleutelwoorden voor de meeste nummers die hier langskomen zijn volgens mij inderdaad: (Sidechain-)compressie (erg belangrijk), EQ, en een basslijn die diep onder de kick rommelt.
Ik krijg nu zelf ook zin om dit soort nummers te proberen te maken :D

succes

Ik ben zelf niet zo thuis in techno. Maar ik krijg techno-like sound door bijv een standaard drumloop een aardige hoeveelheid dist of saturatie mee te geven en evt een delay op 4 ms te zetten.

dan een 2e kanaal een standaard kickline maken met tevens een delay op 6ms.(voor die welbekende rollende kick)
Dit kanaal samen met de 1e door een compressor gooien.

Evt reverb voor of na de compressor gooien. Beide manieren kunnen leuke resultaten opleveren.

Soms voeg ik een 3e kanaal toe met een ride cymbal of een combinatie van een closed hihat en open hihat. redelijk standaard patroon. (c=closed, o=open)
C C O . C C O etc.

Techno-like sound (denk ik)

P.S Ik hoop niet dat ik nu rare dingen zeg voor de mensen die echt weten wat techno inhoudt maar bovenstaande is puur om de topicstarter op weg te helpen.

Verder is het gewoon een kwestie van veel proberen etc.

Laatst gewijzigd:
En als je het echt niet meer weet.. Gooi verschillende drumgeluiden in een arpeggiator en speel daarmee.. Dit gaat erg handig met een Rm1-x of RS7000. Verder waarschijnlijk alle apparaten met arpeggiator in combinatie met elke midi aanstuurbare drumcomputer.. Kunnen leuke loopjes uit komen.. Samplen, eventueel wat knip en plakwerk en gaan!

Edit: Ohja.. Vergeet je FX inderdaad niet..

Back