mastering---pieken--cubase SX3

choepiesland

Nieuwkomer
:stupid

probleem
mijn export van cubase gaat na het RE-importeren in cubase niet meer boven de 0 dB,
echter op mijn geluidskaart krijg ik altijd signaal dat ik toch boven de 0 ga, het rooie lampje licht geregeld op

ik weet da mijn mix soms in het rood springt , maar na export - import heb ik da ni meer..
mag ik deze mix nu toch gaan masteren , moet ik mij geen zorgen maken over de pieken

of :moet ik voor de export eerst met limiters werken om zo de pieken niet toe te laten

hoe gebeurt het mastering proces,
wat zijn de stappen die je moet volgen
hoeveel mag je mix in het rood gaan voor de 1e export, of mag je helemaal ni (hoe werkt limiten zonder verlies van level)
ik hoor geen ruis of clicks

wie kan helpen?

Re: mastering---pieken--cubase SX3

Origineel geplaatst door choepiesland
:stupid

probleem
mijn export van cubase gaat na het RE-importeren in cubase niet meer boven de 0 dB,
echter op mijn geluidskaart krijg ik altijd signaal dat ik toch boven de 0 ga, het rooie lampje licht geregeld op

ik weet da mijn mix soms in het rood springt , maar na export - import heb ik da ni meer..
mag ik deze mix nu toch gaan masteren , moet ik mij geen zorgen maken over de pieken

of :moet ik voor de export eerst met limiters werken om zo de pieken niet toe te laten

hoe gebeurt het mastering proces,
wat zijn de stappen die je moet volgen
hoeveel mag je mix in het rood gaan voor de 1e export, of mag je helemaal ni (hoe werkt limiten zonder verlies van level)
ik hoor geen ruis of clicks

wie kan helpen?

-0dB is voor het ene programma clippen en bij het andere niet. -0.1dB is dat nergens. Misschien dat het daar in zit. Ik geloof dat er ook oudere CD-spelers zijn die niet zo blij worden van -0dB bijvoorbeeld.

Back