Prophet One VST (gratis!)

Origineel geplaatst door Frank H
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ook niet precies weet, ik heb het me ook maar laten vertellen.
Technisch gezien is het volgens mij inderdaad gewoon een monofone Prophet 5 met minder mogelijkheden. Misschien dat iemand met meer expertise hier er iets zinnigs over kan zeggen. :)

Als je de dave smith Q & A leest, zie je dat de maker zelf het antwoord geeft...

Origineel geplaatst door Septic
Als je de dave smith Q & A leest, zie je dat de maker zelf het antwoord geeft...

Ja heb het even gelezen, het antwoord is duidelijk genoeg :)

Ik kwam ook nog deze site tegen. Daar staan een aantal patchdemo's op van een bekend jaren '80 nummer gemaakt met de Pro One. Het leuke is dat er bij die patches ook plaatjes staan zodat je kunt zien welke instellingen je moet doen op de Pro One om dat geluid te krijgen.

Ik heb het even nagemaakt met de VST en het basgeluid komt aardig overeen (mits je 1 instelling uitzet ipv aan, ik geloof repeat), de andere geluiden niet echt 8o)

Maar misschien heb ik iets verkeerds gedaan. Het gaat me er ook niet om dat je precies hetzelfde geluid kunt krijgen als met de echte maar gewoon iets dat er goed op lijkt.

voor de goede orde ,..de pro one is een budget prophet ,..ant hij is na de prophet 5 gemaakt
en eerlijk gezegd is de modulatie matrix links van de pro 1 een van zn meerdere sterke kanten ,..
cem sound same as prophet 5 [eerst had de prophet ssm s chips
de pro one heeft meer knoppen asje telt
doe maar twe keer pro 1 dan 0.5 prophet

poly analoog met knoppen ...met midi is duuuuuur
:z

Back