KRK V4 Monitors

Maks

Gromit the Evil Operator
Luister ook eens naar die kleinste genelec's de 8020. Verbazingwekkend!

Origineel geplaatst door gringo
Luister ook eens naar die kleinste genelec's de 8020. Verbazingwekkend!

gisteren heel de dag in de studio gezezten waar genelec 8040's zijn. zo lekker

de 8020 heb ik vandaag ook even gehoord. wel niet in nearfield-positie en zowiezo met niet bekende muziek, etc. ze stonden opgesteld naast alle andere en werden haast opgeblazen door de kerel van de winkel (luider verkoopt alles beter zal z'n baas gezegd hebben ;) ) echter zijn ze me wel wat te klein denk ik (ook maar 20+20watt) maar de 8030 kan al wel wat zijn. misschien even de ogen sluiten en daar voor gaan, hoewel het zonde is daar ik akoestisch niet perfect zit (hoek van m'n leefruimte)

langs andere kant zou ik ook wel een sub durven gebruiken (eventueel dan met MSP3'tjes van yamaha + sub), alleen schrikt me dit af bij het afmixen. iemand daar meer ervaring mee?

Laatst gewijzigd:
Hoe kom je nu weer bij MSP3 speakers? Da's echt geen vergelijking met de genoemde KRK en Genelec's, gruwel!
Anyway, die 8020's gaan natuurlijk ook prima met een subwoofer. De bijpassende Genelec sub gaat prima, andere merken/modellen kunnen ook.

msp3's zijn klein, maar gruwel, nee hoor! heb je ze ooit gehoord? het kleine broertje van de msp5. met een sub zijn ze ideaal

ik studeer nog ff verder... misschien ga ik gewoon voor de 8030's

oja, in bijlage nog een monitor round-up van in FM (check plaats 1 van de laagste prijs-categorie ;) )
ze hebben eens uit alle merken de beste uitgepikt (blinde test) met een team van 6 ervaren engineers/producers - zeer leuke reportage. dit jaar deden ze het weer...
http://download.yousendit.com/3CE9E0BB2DBCC750

Ik ken die Yamaha's wel, vind het niet bepaald indrukwekkend. Opvallend in de blinde luistertest in FM is dat de Resolv 65 goed uit de bus komt, geloof me, die speaker is echt niet in orde! Ergo, van reviews moet je niet te veel uit gaan. Van het blad FM had ik zowiezo al geen hoge pet op, trouwens. Ga een middag luisteren bij een grote handelaar en neem je favoriete cd's en eigen muziek mee. Kijk dan in je portemonee en maak je keuze.

Origineel geplaatst door gringo
Ik ken die Yamaha's wel, vind het niet bepaald indrukwekkend. Opvallend in de blinde luistertest in FM is dat de Resolv 65 goed uit de bus komt, geloof me, die speaker is echt niet in orde! Ergo, van reviews moet je niet te veel uit gaan. Van het blad FM had ik zowiezo al geen hoge pet op, trouwens. Ga een middag luisteren bij een grote handelaar en neem je favoriete cd's en eigen muziek mee. Kijk dan in je portemonee en maak je keuze.

Waar ik achter ben gekomen tijdens het luisteren naar verschillende monitors in een winkel, is dat het echt héél veel uitmaakt hoe de monitors zijn gepositioneerd. Het kan zo maar zijn dat je monitors A veel lekkerder vindt klinken dan monitors B en dat het stereo beeld van B niet zo mooi is, maar vervolgens staan monitors A mooi op oor hoogte met een mooie "gouden driehoek" zegmaar, terwijl monitors B op knie hoogte staan, 40 centimeter uitelkaar.. tja, dat werkt niet! Dus, als je moet kiezen tussen 2 of 3 verschillende monitors, luister ze dan aub in (nagenoeg) dezelfde opstelling!

Oh en nog iets.. de luister ruimte is ook van invloed. Iets wat daar mooi klinkt, kan thuis belachelijk slecht klinken.

Moeilijk hoor, studio monitors kopen! ;{

Back