toft atb - trident 8T

Rockwell

Stamgast
Hi,

heeft iemand hier al ervaring met de toft atb?
Ik heb er erg goeie dingen over gehoord.

ik wil switchen naar een analoge tafel en ben nog altijd aan het twijfelen tussen de trident 8T of de toft atb (beide 32 ch).
Ik heb trouwens ook nog ergens een tweedehandse DDA AMR 24 met patchbay voor 7000 euro zien staan.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben op zoek naar een console met warme vette eq's/sound voor franse house of timbaland, neptunes-achtige hiphop.

thanx for the advice!
cheers, Dennis

Op Gearslutz zijn een aantal threads over die Toft. Hij is pas net te koop dus er zullen niet zoveel mensen ervaaring mee hebben.
Wat ik gelezen heb in die thread op gearslutz is dat het wel een "warme" tafel is. Zeer geschikt voor rock muziek, dus niet al te clean. Voor het geld zeker de moeite waard denk ik. En 7000 euro voor die DDA is te duur.....

ja i know, ik zit me de laatste tijd suf te surfen, lees inderdaad dat iedereen super tevreden is.
Rock heb ik ook een paar keer gelezen, maar t is eigenlijk om vette house en hip hop beats te maken.
Ik denk dat ie daar ook wel zeer geschikt voor is, maar ik heb m zelf nog niet gehoord dus t wordt gokken.
Ik weet dat Timbaland op een neve tafel mixt en dre op een ssl tafel, maar daar zijn we eigenlijk ni zo veel mee,
aangezien k daar echt de centjes ni voor heb ;)
Crecy zit op een oude trident en zijn sound is super, dus ik denk dat t wel snor zit...

Kijk voor dat geld ook eens naar de Soundtracs Jade, de Il-36 en dat soort grotere tafels van sountracs, erg , erg fijn. En kijk ook eens of Mike Philco nog een mooie studer te koop heeft, als je een warme sound zoekt, is dat een hele mooie optie. Zelfs de 3 bands eq's van studer zijn veel mooier dan de meeste 4 bands vol parametrische eq's.

460_studer-903-1-large.JPG

Kijk voor dat geld ook eens naar de Soundtracs Jade, de Il-36 en dat soort grotere tafels van sountracs, erg , erg fijn. En kijk ook eens of Mike Philco nog een mooie studer te koop heeft, als je een warme sound zoekt, is dat een hele mooie optie. Zelfs de 3 bands eq's van studer zijn veel mooier dan de meeste 4 bands vol parametrische eq's.

460_studer-903-1-large.JPG

of mooie oudere tascams [weet effe niet 123welk model
oudere dr tafels fyne eq ook

hoeft volgens mij niet 5 / 7 / 10.000 eu te kosten om een warme sound uite halen ipv mackie killer sound
:confused:

Tascam m320 hier, 20 kanalen. goed dik, stevig, moddervette EQ en een tikje ghetto -

zeldzaam maar voor rond de 500 zo nu en dan te vinden.

Ik heb een paar keer gespeeld met een Toft ATB, wat een mooie eq zit daar op zeg. Je moet hem zeker eens testen.

ondertussen heb ik m (toft atb 32) al een jaartje ;),
werkt fijn, goeie sound, ben zekers tevreden dat ik ben overgestapt.
sjeers, rockwell

Back