Ervaringen Echo AudioFire12?

arnomusicman

Radiation!
Hallo,

Ik ben langzaam toe aan een andere audio-interface. Nu liep ik recentelijk aan tegen deze FireWire module. Dit is voor mij een interessante optie wegens de vele analoge I/O. Anders kom ik uit op de MOTU 24I/O die meer als het dubbele kost.
De Echo is trouwens uitbreidbaar, dus ik kan er later nog eentje doorlussen via de FireWire.
Heeft er iemand ervaring met de AudioFire12? En hoe zijn die ervaringen? Met name:
-installeren
-driver stabiliteit (crashen onder XP?)
-driver stabiliteit (tikjes/latency)
-audio kwaliteit
-algemeen gebruik (praktisch?/software)

Ik heb net sinds 2 weken een Echo Audiofire12 in m'n rack hangen. Ik heb hem nog niet uitgebreid getest, dus een complete review kan ik je nog niet geven, maar wel m'n ervaringen tot nu toe:

- Installatie: heel erg makkelijk; eerst drivers installeren en daarna inpluggen. Loopt als een zonnetje, werd zonder problemen herkend door Cakewalk Sonar (drive mode: Asio).
- Software: Audiofire 12 console om alle outputs/inputs te beheren; zero-latency routing van alle inputs en outputs hier in te stellen. Settings worden opgeslagen in de Audiofire12 zelf, er is dus standaard geen programma actief op de achtergrond in Windows. Werkt verder prima.
- Stabiliteit: tot nu toe nog niet gecrashed (WinXP Pro SP2 / Cakewalk Sonar 5 studio).
- Tikjes etc: ik werk op 24bit/96kHz, en alleen bij zware projecten met veel plugins wil ik nog wel eens wat tikjes horen in de softsynths (had m'n vorige kaart ook, kan liggen aan software). Maar bij audio opnames is mij nog niks opgevallen, klinkt prima!
- Audiokwaliteit: heel erg stil, mogelijk nog stiller dan m'n vorige kaart Egosys WaMiRack 24 (deze werd geprezen om de goede signaal/ruis verhouding). Ik heb nog geen RightMark Audio Analyzer gedraaid, dit hoop ik binnenkort te kunnen doen (ik verwacht goeie resultaten).

Minpuntje: de inputs en outputs op de achterkant zitten redelijk dicht boven elkaar, als je jacks met een hele dikke kop gebruikt dan kunnen ze vrij strak tegen elkaar aan komen te zitten.

Reden voor koop: ik zocht een goeie kaart met veel analoge i/o op hoge kwaliteit, was niet op zoek naar veel digitale mogelijkheden. Ik ben reeds bekend met de kwaliteit van Echo, welke ik goed vind.

Tot zover ben ik erg tevreden over de kaart!

Review van Sound on Sound: http://www.soundonsound.com/sos/oct05/articles/echoaudiofire.htm

Back