Van mixer naar geluidskaart......

jero505

Ingeburgerd
Ik heb sindskort een Behringer MX-1604A. Een leuke dingetje 8o , is het niet dat ik vanuit main-output naar mijn geluidskaart (line-in) geen goede weergave over beide boxen krijg. Ik ben op dit vlak nog een leek, dus weet ik nou niet waar het probleem kan liggen. Heb de kabels en pluggen al gecontroleerd, maar de weergave blijft niet goed. Over de koptelefoon heb ik echter geen problemen en kan ik zelfs pannen. Op dit moment heb ik zelfs een verbinding van de koptelefoonuitgang naar de line-in van de geluidskaart. Werkt wel goed, maar blijft toch erg maf :frons:
Kan iemand mij hiermee helpen/adviseren ?:confused:

Misschien wel handig om te vermelden over welke geluidskaart het gaat. :)

Soundblaster Audigy

Wat voor een kabel gebruik je, en wat voor outputs heeft het mengpaneel?

Wat voor een kabel gebruik je, en wat voor outputs heeft het mengpaneel?

Is het toevallig geballanceerd +4dbU wat je naar de SB stuurt? dan zou het heel goed kunnen kloppen dat brakke input hebt

Heb inmiddels toch nu een beter geluid gekregen dmv weer een andere plug. Kan echter nog steeds niet pannen; wel via de phones trouwens......

Dit mengpaneel heeft een Alt- en Mainoutput. Verder gebruik ik normale audiokabels.

......
main-output naar mijn geluidskaart (line-in)
.....
Dit mengpaneel heeft een Alt- en Mainoutput. Verder gebruik ik normale audiokabels.
.....

het ontbreekt enigszins aan duidelijkheid

wat is normaal voor een kabel ... ????? xlr is best normaal, gebalanceerd met jackpluggen ook

gebruik je mono of stereo pluggen
gebruik je een mono of een stereo input
is je 5 1/4" frontpaneeltje goed aangesloten
waar hangt je versterker aan? als je output van je mixer aan je geluidskaart in hangt?
is je versteker kapot omdat je koptelefoon het wel goed doet?

iets helderder bitte

Heb je een kabel met 2x mono jack naar 1x minijack stereo?

Heb je een kabel met 2x mono jack naar 1x minijack stereo?

anders als je in amsterdam woont kan je die wel ophalen bij me voor 5 euro, had er een gehaald, maar 2weken daarna me sblive verkocht, dus geen nut meer voor.

groet,
Cor.

[edit]
oops audigy ja, als je een bay hebt kan daar ook anders in geloof ik
[/edit[

Origineel geplaatst door Roel

het ontbreekt enigszins aan duidelijkheid

wat is normaal voor een kabel ... ????? xlr is best normaal, gebalanceerd met jackpluggen ook

gebruik je mono of stereo pluggen
gebruik je een mono of een stereo input
is je 5 1/4" frontpaneeltje goed aangesloten
waar hangt je versterker aan? als je output van je mixer aan je geluidskaart in hangt?
is je versteker kapot omdat je koptelefoon het wel goed doet?

iets helderder bitte

Precies;
xlr met jackpluggen (nogmaals zo ver ben ik er nog niet mee:gaap: ). Verder gebruik ik (uiteraard) stereopluggen en een stereo-input (is dus de line-in van de geluidskaart). Het grootste probleem blijft het pannen. Verder werkt alles wel.;)

stereo minijack?

stereo minijack?

Line in op je kaart? dus MiniJack Stereo?

Probeer zo min mogelijk verloopstukjes te gebruiken... dat gaat ten koste van je kwaliteit

Back