Zoek pianosamples voor S2000, 32 MB

wesko

Artificial sounds R real
Ik zoek (grand/vleugel) pianosamples voor mijn Akai S2000. Ik heb genoeg van de built-in net-niet pianootjes van de andere instrumenten. het hoeft niet gratis te zijn, als ze goed zijn betaal ik er graag voor.

Wie heeft een link/ervaring? Ik kan wel googlen en vind dan wel iets maar geen idee of het formaat goed is en of het klinkt. Ik ken de door Akai ondersteunde formaten niet zo goed.

Ziet er goed uit. Prijs goed, nu het geluid nog. Ik zal 's kijken. Dank!

Hm. Prijs goed? Overal $179, $199 en daar $19? Klinkt als oplichting?

Nou voor elkaar. Woensdag besteld, betaald per VISA (meer dan de kostprijs aan Fedex-kosten) en vrijdagmorgen in huis! Wel eerst een gekoekeld om te kijken hoe betrouwbaar ze waren en de knoop doorgehakt.

Toen begon het drama, de S2000 en SCSI disks... eerst de ZIP drive lostrekken, bootfloppy (wa's da?) zoeken, erin en LOAD. SCSI error. Om de een of andere reden MOET de S2000 lokaal SCSI ID 1 (springt steeds weer naar 6) hebben en de CDROM 5 (klopte ook met instelling), plus CDROM geterminate. Heee hij doet het!

Load all samples. Slechts 2 a 3 stemmig en klinkt voor geen meter. Mijn schuld (of ze moeten de designer van de user-interface ophangen). Alle samples, 12 stuks tegelijk en dat gaat maar een paar toetsen goed want hij is 32 stemmig. Na wat klungelen, stoffige sampler in mijn hoofd, jaaaaa! Toch mooi bakkie die S2000. Er staan er weer een stel te koop op Marktplaats vor 100 EUR. Hoe bestaat het!

Conclusie: de moeite waard, 32 MB is wel wat krap en solo is hij niet goed genoeg. Ik heb een vleugel en ben wat verwend, maar toch zeer aardig resultaat. De dubbele dynamiek (pp en ff samples) geladen en die gaat goed in de mix.

Ben dus blij, in mijn nopjes en verguld met de hulp, dank voor de tip! Ga er denk ik "Sorry seems the hardest word" mee opnemen.

Ja, $19 voor de CD met prima boekje trouwens en $22 voor de verzending.

hmmm vaag , moet toch met 32 mb wel een beetje klinken.
ik heb zelf dan een s6000/s3200 maar als het een akai formaat is moet hij
toch alles goed laden in de s2000
de s3200(een XL ) deze sampler is ouder dan de s2000 en ook 32mb en 32 stemmen
en daar klinkt deze cd toch goed op.

met cdxtract kun je kijken of alles wel goed op de cd staat
http://www.cdxtract.com/store_demo.php?product=cdxtract

Een demootje van de samples

Een demootje van de samples

Ik denk dat de samples wel allemaal goed zijn maar hij klinkt vooral in het laag wat 'digitaal', en sommige toetsen zijn echt teveel omhooggesampled. De C in het midden (dacht ik) is wat vreemd. In het hoog niets dan goeds.

Bij deze de samples. Je hoort bij de individuele lage tonen duidelijk ondersampling (vermoed ik).

hier een geluidsfragment

Ben benieuwd wat anderen ervan vinden. De demo heeft de DYN-1 en -2 samples geladen (harde en zachte aanslag). Ook bij de andere samples was de vervorming aanwezig. Ik noem het maar even oneerbiedig het Casio-effect (jaren-80 1e serie Casio keyboards met goede samples maar op lage snelheid gesampled om geheugen te besparen).

Laatst gewijzigd:
Ik zie dat er veel 22500 Hz samples bij zitten, de hogere zijn wel netjes 44100. Had ik het toch goed gehoord. CDXtract werkt trouwens prima. Erg goed om snel de S2000 te omzeilen en een keus te maken voordat je verdwaalt.

Jammer dat het geheugen toen zo duur was, anders had je gewoon tig banks van 64M...

Haha. Als hij goed was op te nemen... nam ik die vleugel wel gewoon op! Maar de enige die ik ken die lekker op te nemen is en niet jengelt, is een Yamaha. Dit is een wat zwaardere, een Schimmel. Prima bakkie, maar opnames klonken nou niet lekker.

Maar kom's langs. Ik zet koffie, jij samplet ;-)

Ik gebruik de PC eigenlijk niet voor audio (alleen MP3 maken en bewaren van opnames). Op zich goeie tip.

Maar als je ook zo wilt spelen... vaak doen, na 33 jaar gaat het steeds makkelijker! Zonder gekheid, veel luisteren, jarenlang meespelen met de radio, wat talent vrees ik (kun je niets aan doen) en dagelijks spelen. Dan wat saus leren aanbrengen (de laatste jaren wat jazzinvloed, pop, wat Elton John, pietsje klassiek) en dan gaat het al wat beter.

@ Wesko: :geslaagd:

Wat samplen betreft:
zou graag willen, alleen het ontbreekt mij structureel aan tijd op het moment.
Misschien eens verder in het jaar, afstand is het probleem niet ;)

Back