Synth met Dist. gitaar

Control

Stamgast
Simpelweg : Ik zoek synth die zalige guitar distortions in huis heeft :{ .Mooie strings en pads zijn ook een must.Ik d8 aan een korg studio maar aangezien die gast op marktplaats nog steeds niet reageert ben ikgenoodzaakt NOG maar eens (jaja srry 8o) ) een trhead te starten.Weet iemand hier een goed (en liefst niet al te duur ) alternatief voor? Korg TR of Le??

Is het mogelijk een 61 key studio (korg) te kopen en later miditoetsenbord van 76 keys die dit aanstuurd?Worden dan alle keys aangestuurd of alleen die 61??

Bedankt!!

Alle keys worden dan aangestuurd, maar het is een beetje zonde geld om het op deze manier te doen. Je bent dan beter af met een 19" module en dat je daar een 76 of 88 toetsen controller bij koopt. Of als je geen geld hebt eerst een 61 toetsen controller die je later weer weg doet.

En lekkere distorted gitaarsounds uit een synth? Ik geef je weinig kans :doei: Akoestische en cleane gitaren, dat lukt nog wel (bijvoorbeeld iets uit de motif serie) maar met distortion erop is het altijd lelijk.

Hej
De trinity heeft ook wel aardige heavy gitaargeluiden. Stuk goedkoper dan de Triton en minstens zo goed voor hetgeen je hem wilt gebruiken.

Mvg,

vergeet niet dat het ook leuk is distortion te doen met een echte gitaar.
feedbacken met een goedkope gitaar en distortionbakje is plezierig.
voorzichtig als je dit gaat proberen in de muziekwinkel.

Ik speel synth in metal/rock groepje , en wil het synth houden ;-).
Heb al filpje gezien op youtube ( zoek eens op 'synth = guitar' ofzo ;-) , die gast krijgt er lekkere geluiden uit , dat wil ik ook wel..)

Of vervanging voor de 2e gitaar (rythm guitar)..Iets dat analoge guitar achtige geluiden ofzo goed kan 'weergeven, is ook wel vetjes.. ---> soort van Electro-metal ^^

De Roland JD-800 heeft een goede (analoge) distortion en menig goede guitaar patch. En niet te vergeten zeer goede strings en pads.

Er zit een HELE fijne distorted guitar in de FS1r (Factory Presets: Int089: DistFeedBack), vooral als je hem daarna nog even door een galmbak trekt.

Een andere tip voor vette distortion: koop een Boss DS1 Distortion pedal (paar tientjes op marktplaats) en haal hier je geluid doorheen. Ook erg lekker voor beats :)

FS1r distorted guitar met een beetje hulp van de M-One

Laatst gewijzigd:
SUper!! Zoiets bedoel ik dus , maar aangezien ik echt weg ben van de triton serie is mijn vraag of dit ook op de korg's gaat?

Enneh : FS1r ??

BEdankt!!

Origineel geplaatst door Control
SUper!! Zoiets bedoel ik dus , maar aangezien ik echt weg ben van de triton serie is mijn vraag of dit ook op de korg's gaat?

BEdankt!!

http://www.youtube.com/watch?v=oo2glvb0XvQ ---> zoiets bedoel ik ook dus ;-).Voorbeeldje dat het WEL kan ;-).

Is idd het spijtige eraan :-(...Maar toch , er zou toch iets moeten bestaan voor gewone synths?Niet?:{

BEdankt!!

De FS1r heeft ook erg prettige strings en pads aan boord (die je aangaf te zoeken), vooral als je van choir-achtige sounds en ijle geluidjes houdt. Daarnaast is 'ie qua effecten (zoals je aan de distortion kan horen!), reverbs en delays ook niet slecht. Het is alleen wel een hond om te programmeren en je hebt er een los controller keyboard bij nodig.

Geen idee of je soortgelijke geluiden ook uit een Korg kan trekken, ik heb alleen een entry level X5DR en die is niet zo uitgebreid. De FS1r is nogal een vreemde eend in de bijt met z'n hybride Formant Shaping en FM synthesis. Dat geeft hem nogal een eigen karakter.

Achzo..Ik denk eigenlijk dat het wel moet lukken , in de korg studio kun je zoveel parameters zelf bepalen...Het zou me verbazen moest je daar geen redelijk klinkende distortion uitkrijgen ;-).

Nog een vraag = korg TR 76 of Studi 61?? meer toetsen en minder functies of minder toetsen en meer functies...?:confused:

De distortion zelf zal het probleem niet zijn, het belangrijkste is dat je een goed geluid hebt om de distortion mee te voeren. Maar goed, iedere high-end synth zal er best wel iets knaps uit kunnen krijgen als je genoeg experimenteert.

En je tweede vraag: functies > toetsen. Het is straks goedkoper om meer toetsen aan je synth te hangen dan een nieuwe synth aan je toetsen! Misschien kun je een rackversie pakken en een mooi controller keyboard eraan hangen zoals iemand in deze draad al eerder voorstelde. Een goed controller keyboard hoeft helemaal niet duur te zijn en je kunt dan je klankenpalet gewoon houden als je upgrade.

Is idd het spijtige eraan :-(...Maar toch , er zou toch iets moeten bestaan voor gewone synths?Niet?:{

Als je even in de comments bij dat filmpje kijkt zie je dat hij (waarschijnlijk) http://www.prominy.com/les.htm gebruikt. Een samplepakket dus in combinatie met Kontakt 2. Het lijkt me dat je dit met ieder midi-keyboard kunt aansturen, dus ook met een 'gewone synth'.

Oke , dan koop ik gewoon 61 studio Korg , en later bv 88 midi controller bij als ik die nodig heb..Maar hij bestuurt dan toch ook daadwerkelijk alle 88 toetsen eh?Met dezelfde functies ed nog altyd?

Bedankt al!

Origineel geplaatst door Napole0n
Er zit een HELE fijne distorted guitar in de FS1r (Factory Presets: Int089: DistFeedBack), vooral als je hem daarna nog even door een galmbak trekt.

Een andere tip voor vette distortion: koop een Boss DS1 Distortion pedal (paar tientjes op marktplaats) en haal hier je geluid doorheen. Ook erg lekker voor beats :)

FS1r distorted guitar met een beetje hulp van de M-One

Lekker geluid, erg bruikbaar als lead, maar het heeft gewoon niet het karakter van een gitaar.

Nee, dat klopt wel maar is het beste dat ik tot nu toe uit een synth heb gehoord. Dwz, je hebt ook wel guitars die gesampled zijn en goed klinken, maar op de een of andere manier zijn die lang zo expressief niet in een performance. Al is dat misschien op high end romplers anders hoor, ik heb weinig ervaring met hele dure/goede/moderne synths.

Back