Hardtechno percusion?

eeh gast, je moet gewoon een zooi loops van max een halve bar maken en d.m.v de eerder genoemde sidechain compressie met elkaar laten fucken.....Gebruik te veel compressie, eq gewoon slecht...dan krijg je de techno die de meeste luitjes leuk vinden...

Bij deze een stukje, net mee begonnen maar krijg hem niet echt lekker hard.
Wanneer men wil kan ik wil even mijn Reason en Cubase file willen.

De sidechain lijkt me nu wel redelijk maar toch zit er geen snelheid in =(

Gaarne wat tips......

EXCUSES, verkeerde geupload heb nu de goede (altans die ik bedoel, echt goed vind ik hem niet :P

Attachments

• arko - 19-01-07.mp3
    390,7 KB · Bekeken: 118
Laatst gewijzigd:
klinkt zo te horen niet slecht hoor (hoewel ik geen flauw idee heb hoe hard hardtechno zou moeten zijn)

maar die snelheid ("drive" zogezegd) is dus niet wat je wenst...ik snap denk ik wat je bedoelt, deze beat gebruik je echt om op te bouwen, niet om te knallen, is dat wat je bedoelt?

je moet je ritme gewoon anders programmeren, die percussie wat meer tussen je kicks plaatsen ipv erbovenop...forget about compressie e.d., het zit m gewoon in t ritme zelf :)

Origineel geplaatst door ARKO
Je hebt inderdaad gelijk, het zit echt in het ritme.
http://radio.x-beats.nl daar is redelijk wat hard techno te horen, is wel van mijzelf :p

Verder veel op: http://www.ngoht.hu

Bedankt dat je et nie zo bad vind :)
hoor er nu allemaal "schranz" of is dat hetzelfde als hardtechno?

iig gewoon lekker oefenen met je beats :) kleine tip: gooi er wat closed hihats in (liefst een paar verschillende, dat leeft wat meer), lekker snel door met 16en te werken (dus zeg maar 4 per kick :))

de standaard is closed/0/open/o en dat 4 keer(zodat je weer op 1 bar terecht komt) (waarbij de o staat voor leeg) en dit klinkt dus noormaal je kan er ook meer closed hihats in zettten bv...

Dat is inderdaad wat ik bedoel, klinkt zeker wel lekker. :okdan:

Alleen zelf hou ik dan van nog iets sneller maar dat neemt niet weg dat ik graag wat meer tips wil..

Ikzelf zet een limiter en compressor (instellingen variëren per percussie/kick, kwestie van knoeien) over het geheel. Dus ook hihats idd. De kick houd ik zo kort en 'plokkerig' mogelijk (veel mid, minivleugje disto!), zodat de compressor lekker tekeer kan gaan. Vervolgens heb je dus dat typische hardtech geluid, maar dan wel zonder echt laag. Die voeg ik dus achteraf toe middels een zij-kanaal die compressor e.d. dus overslaat. Kickje erbij, beetje 808 met delay voor t lage ronkende..

Op die manier heb je dat extreem gecompressde pompgeluid maar alsnog ruimte in je eindmix voor de bassen (die primair zijn in die muziek) :)

dan nog filtertjes (als je die ook door de limitor laat gaan, met wat resonance erbij, krijg je dat oorverdovende frequentie geluid waar ze zo op kicken :P ) , beetje delay, flinke EQ en minibeetje disto (echt heel weinig, dat het maar net een beetje scherper/feller klinkt!)

Origineel geplaatst door Jellow
haha op NHOHT staat een liveact van mij ook :)

http://www.hardtechno.nl/dump/Teknicity-Never_forgive.mp3

Hier een oud trackje gemaakt middels de manier die ik eerder beschreef, technoloopje bakken, op blokje 2 zetten met cut itself aan (FL Studio). Als dit de sound is die je zoekt kan ik evt meer tips geven.

Vette shit, wel beetje uit fase... in mono valt er erg veel percussie weg....

Maar beukt lekker :halleluja

Origineel geplaatst door ARKO
Moet dan over die hh ook weer een sidechain?

dat hangt weer van je eigem oren af (moet ie mee pompen of niet......Blijf je het geluid goed horen?)

en klinkt het al als een trein? volgend jaar met wat meer skils aan de goa8)

Bij deze dan FF opnieuw begonnen met de info die ik gevangen heb hier, het afstellen van de sounds doe ik na dat ik het af heb. Maar is dit een beetje wat jullie bedoelen?

Attachments

• arko - ohyeah.mp3
    704,1 KB · Bekeken: 108
Back