(live-act) splitten van midi.

duh,tuurlijk <zegt Rene terwijl hij zich met zijn linkerhandpaml tegen zijn voorhoofd slaat!>

dat gaat wel lukken met een merger.
Die pagina die eerder door Traizor is gegeven (www.ucapps.de) is wel handig!!

Origineel geplaatst door glennplumber
De reden dat ik twee sequencers wil gebruiken is
omdat ik dan meer patterns tegelijk kan laten lopen en ze dan gewoon op m'n mengtafel kan muten.
De Machinedrum kan maar 16 patterns tegelijk loopen wat meestal al bijna vol is met drums.
Dan heb ik er dus nog patterns nodig voor de sampler en synths die ik dan met m'n Q sequence.

Snap ie ??

Nee.
Misschien ligt het aan mij, maar de setup die je wilt maken, heb ik nog steeds niet
echt duidelijk voor ogen. Eerst leek het erop dat je twee sequencers wilde gebruiken
om de sampler aan te sturen. Dat leek me vrij overbodig en onhandig. Wel mogelijk,
maar alleen als je je sequencers perfect sync hebt lopen en je van één van de twee de
MIDI-Clock uitfiltert en vervolgens de beide signalen door een Merger gooit.
Bij wat je hier zegt lijkt het of de Machinedrum zelfstandig rhythm-patterns speelt
en de Q (in sync) voor de sampler en synths gebruikt wordt.
Hoe zit het nou precies?

Origineel geplaatst door senso

Wel mogelijk,
maar alleen als je je sequencers perfect sync hebt lopen en je van één van de twee de
MIDI-Clock uitfiltert en vervolgens de beide signalen door een Merger gooit.
Bij wat je hier zegt lijkt het of de Machinedrum zelfstandig rhythm-patterns speelt
en de Q (in sync) voor de sampler en synths gebruikt wordt.
Hoe zit het nou precies?

Je snapt um wel !!

Waarom is dit onhandig ???

oeps .... nou vergeet ik hoe ik de Q aan m'n md ga syncen ??

Kan je een thru-box ook als 'out-box' gebruiken ?? Of zijn daar weer andere kastjes voor ??

citaat:
oeps .... nou vergeet ik hoe ik de Q aan m'n md ga syncen ??

Kan je een thru-box ook als 'out-box' gebruiken ?? Of zijn daar weer andere kastjes voor ??

Glennplumber, de thru box verdeelt gewoon het midi signaal wat er in komt.. als je een midi out van bijv de Q meerdere malen wilt gebruiken, dan kan je er prima een thru boxie tussen knallen.

mmmm oke dan !!

dan zou dit um moeten worden !!

Attachments

• live setup.jpg
    live setup.jpg
    30,5 KB · Bekeken: 144
Back