MassiveMusic @ Wereld draait door

Origineel geplaatst door EDP
is die bbbc lib inmiddels ook al niet ingelijfd bij sound ideas? ik heb iig een dikke bbc sound ideas library:D

ik denk dat de kromme omschrijving die hij gaf in de wereld draait door een manier was om het voor de gewone boerenlul die kijkt het begrijplijk te maken. persoonlijk had ik het anders uitgelegd.

compositie en sounddesign zijn behoorlijk in elkaar verweven naar mijn mening.
ik doe veel commercials promo en korte filmpjes voor rtv, doorgaans wordt je voor beide gevraagd. en doorgaans doe je (ik) sounddesign trucjes in de muziek voor het betreffende project en visa versa.
zeker bij hippe ( ja ik heb er geen andere naam voor) commercials en promo filmpjes word de muziek helemaal sync met het beeld gecomponeerd.

ik denk t ook ja

bbc bij SI.. volgens mij niet hoor, maar t zou kunnen
nou collega, ik doe ook commercials :D

Origineel geplaatst door Catalunya
De naam sound design is natuurlijk verzonnen om het beroep/hobby iets meer status te geven.
Ik ben geluiden knipper/plakker/ontwerper vonden ze niet klinken. Het begrip "soundscape" vind ik taal voor juppen. Net als dat een interieur verzorgster gewoon een schoonmaakster is.
Ik was zelf ooit begeleider van verstandelijk gehandicapten. Nu ben ik senior begeleider wonen.
Dat noemt men nu vooruitgang :D Alles een mooier naampje geven. En het liefst krijgt het een Engelse term. Heeft het direkt internationale allure. Een winkel die uitverkoop heeft, heet tegenwoordig "outlet store". Alle winkels hebben Engelse namen tegenwoordig.

bij mijn weekend werk(doe het voor mijzelf als extra) in het verzorgingstehuis gaat het nu weer andersom...ik was eerst medewerker interieurdienst, maar nu ben ik weer schoonmaker wat ook beter klopt:D nu hopen dat alle titels weer nederlands worden en zeggen wat je ook echt doet....

maar rob das zwaar naar dat dat soort mensen(yuppen) de vruchten van jouw werk verpatsen als hun eigen sounddesign.....en die piano heb ik ook zelf gemaakt met mijn yamaha rompler(haha)

Origineel geplaatst door Catalunya
De naam sound design is natuurlijk verzonnen om het beroep/hobby iets meer status te geven.
Ik ben geluiden knipper/plakker/ontwerper vonden ze niet klinken. Het begrip "soundscape" vind ik taal voor juppen. Net als dat een interieur verzorgster gewoon een schoonmaakster is.
Ik was zelf ooit begeleider van verstandelijk gehandicapten. Nu ben ik senior begeleider wonen.
Dat noemt men nu vooruitgang :D Alles een mooier naampje geven. En het liefst krijgt het een Engelse term. Heeft het direkt internationale allure. Een winkel die uitverkoop heeft, heet tegenwoordig "outlet store". Alle winkels hebben Engelse namen tegenwoordig.
je hebt inderdaad wel een klein puntje... maar goed, wat doen we er (nu) nog aan, het is al te ver inge(ham)burgered.
en dan nog, hadden we in de NL taal ook al niet heel veel franse en duitse leenwoorden lang gelee?

Laatst gewijzigd:
Hierover nadenkend denk ik dat mijn werk meer "synthesizer sound-design" is omdat "sound design" in het algemeen ook kan betekenen dat je audio werk doet voor een film of documentaire.

Rob

Zogenaamd 'Special effect sound-design', 'Dialog sound-design' en Soundtrack sound-design'. Zo houd ik me bezig met verschillende lagen over elkaar heen 'toetsenpartij sounddesign' voor een serie symphonische rock nummers.

Wanneer ik op de WC zit dan doe ik aan 'rectaal sound-design'. :kont: :duivels:

Mijn definitie van sounddesign is het scheppen van een nieuwe klank door een acoustisch instrument op een onconventionele manier te bespelen of het scheppen van een nieuwe klank met behulp van synthese. Deze nieuwe klanken kun je toepassen in een compositie waarbij het componeer stadium vaak niets meer te maken heeft met het voorgaande proces. Dit geldt zeker wanneer je andermans presets gebruikt, yo ik ben een sounddesigner, nou mooi niet.

We danken de mensen van Massive voor deze inflatie van het begrip sound-design. ;)

nou om iedereen maar even uit zijn droomwereldje te helpen

sounddesign en soundesigners zijn geaccepteerde begrippen in de audio/video wereld. het is geen vaag begrip of een grijsgebied het is wat het is. zelf de kamer van koophandel wist precies wat ik bedoelde:) dat je het werkveld ruim kunt nemen zoals wat bijvoorbeeld rob papen doet is wat anders, maar ligt er niet ver vandaan.

Back