Just Be Good To Me 07 Extended

Gloom

Nieuwkomer
Bij deze de Extended Mix van mijn Just Be Good To Me 07 remix, laat aub weten wat je ervan denkt, ook als je het geen drol aan vindt want ik heb nog wat problemen met de mastering.

Gebruikte gear:
Yamaha CS6R
Novation A-Station (2x)
Novation Super Bass Station
Roland JV1080 (64voice piano natuurlijk :P )
Phonic buizencompressor
Behringer compressor
Behringer ultrafex
Reason voor de vocals

Probleemgebieden:
- Geen ultra-laag
- Teveel hoog
- Te droge compressie

Download: http://www.netreflex.nl/Static Energy - Just Be Good To Me 07.wma

Leuke remix. Rechtoe rechtaan arrangement.

De mix zelf klinkt zo schel omdat je het laat clippen.
En als je die compressors zo strak zet drukt het de rest ook wat weg en ga je meer dynamiek voor de rest van de mix overhouden (en ook laag).

Bij het mixen je monitors gewoon harder zetten en niet je tracks tijdens het mixen. Houd je meer headroom over.

Dat hard komt later wel dan. ;)

Waarom nou zo'n smurfenstem :confused:
Ik ken het orgineel (SOS-band), zorg dat ie 10 keer beter is (wordt moeilijk), of doe het niet.

Origineel geplaatst door mikemix
Waarom nou zo'n smurfenstem :confused:
Ik ken het orgineel (SOS-band), zorg dat ie 10 keer beter is (wordt moeilijk), of doe het niet.

Als ik ga stretchen met deze stem naar 137bpm dan moet ik zo'n enorme sample overlap gebruiken dat complete lettergrepen wegvallen. Ik heb het geprobeerd maar deze vocals zijn gewoon niet zo ver te stretchen.

Het nummer 10x beter maken lukt me niet ;) En laten kon ik het ook niet :)

redelijk gedaan.

ik sluit me aan bij mike mix, op het moment dat de stemmen erin komen is het echt lachwekkend kwa stemmen, dit roept denk ik onbedoeld een lach op en maakt het tot een mickey mouse parodie.

Tegenwoordig is dat echt niet meer nodig om dat op die manier te doen. Vocals moet je niet meer timestretchen over de volledige lengte, dit kun je nu het beste doen via granulaire stretching. Cubase kan dit via audiowarp (in sx3 moet je wel even de goeie settings instellen in het granulaire advanced menu) In cubase 4 kun je via solo het mpex 3 algoritme gebruiken wat heel erg goeie resultaten oplevert. Daarmee kun je met gemak stretchen tot dit tempo.

Wat dingen die ik anders zou doen:
- vocals stretchen naar de normale stemmen (zie mijn shalamar demootje hier op het forum waarin ook gestretched wordt)
- de track zelf zou ik kwa arrangement wat interessanter maken door het gebruik van meer overgang fx en vooral door het drumwerk wat varierender te maken, het drumloopje gaat nu vrij snel vervelen namelijk.
- de bas vind ik erg goed, zou ik niks aan doen verder.
- verder is die te saai voor 5 minuten lengte dus daar zou ik nog iets aan doen door gebruik te maken van veranderde vocals (met fx'en) erop in een bridge om zo wat meer eenheid te krijgen tussen de parts.

Origineel geplaatst door quifster
redelijk gedaan.

ik sluit me aan bij mike mix, op het moment dat de stemmen erin komen is het echt lachwekkend kwa stemmen, dit roept denk ik onbedoeld een lach op en maakt het tot een mickey mouse parodie.

Tegenwoordig is dat echt niet meer nodig om dat op die manier te doen. Vocals moet je niet meer timestretchen over de volledige lengte, dit kun je nu het beste doen via granulaire stretching. Cubase kan dit via audiowarp (in sx3 moet je wel even de goeie settings instellen in het granulaire advanced menu) In cubase 4 kun je via solo het mpex 3 algoritme gebruiken wat heel erg goeie resultaten oplevert. Daarmee kun je met gemak stretchen tot dit tempo.

Wat dingen die ik anders zou doen:
- vocals stretchen naar de normale stemmen (zie mijn shalamar demootje hier op het forum waarin ook gestretched wordt)
- de track zelf zou ik kwa arrangement wat interessanter maken door het gebruik van meer overgang fx en vooral door het drumwerk wat varierender te maken, het drumloopje gaat nu vrij snel vervelen namelijk.
- de bas vind ik erg goed, zou ik niks aan doen verder.
- verder is die te saai voor 5 minuten lengte dus daar zou ik nog iets aan doen door gebruik te maken van veranderde vocals (met fx'en) erop in een bridge om zo wat meer eenheid te krijgen tussen de parts.

Thanks voor je reactie :)

Qubase 4? Weet je misschien wat die ongeveer kost? Ik vrees nl. een beetje dat ik om enkel die vocal goed te krijgen een nieuwe sequencer moet gaan kopen en daar heb ik eerlijkgezegd niet zo'n trek in.

Ik heb 2x dezelfde bridge gebruikt, 1x kaal, 1x met bassdrum eronder. Na iedere bridge gaat het geheel weer terug naar de aloude beat die in de intro al genoeg herhaald is, hier moet ik inderdaad nog wat op gaan verzinnen om herhaling te voorkomen, ik zit alleen een beetje verlegen om goede swoops en andere effecten.

Waar heb je die stem in bewerkt?
Kritiek is niet lullig bedoeld maar net wat quifster zegt zijn er zeker wel
tooltjes die dit stretch "probleem" kunnen oplossen.
Het maakt het een beetje lullig op deze manier, je geeft zelf al aan dat je niet
weet hoe je deze bpm overlapping kan opvangen, dat is al een slecht uitgangspunt.

Vroeger hadden we een Revox en een Sl, des te knapper om met de beperkingen
toch datgene te bereiken wat je wilt bereiken.
Het is te makkelijk om dat nu de software de schuld te geven.

Waarom niet opnieuw in laten zingen door een zangeres/zanger?

Er zit wel potentie in de track!! Vader Abraham zou er zo wel een hit in zien, maar de zang kan stukken beter.

Origineel geplaatst door mikemix
Waar heb je die stem in bewerkt?
Kritiek is niet lullig bedoeld maar net wat quifster zegt zijn er zeker wel
tooltjes die dit stretch "probleem" kunnen oplossen.
Het maakt het een beetje lullig op deze manier, je geeft zelf al aan dat je niet
weet hoe je deze bpm overlapping kan opvangen, dat is al een slecht uitgangspunt.

Vroeger hadden we een Revox en een Sl, des te knapper om met de beperkingen
toch datgene te bereiken wat je wilt bereiken.
Het is te makkelijk om dat nu de software de schuld te geven.

Tja feit blijft dat ik met m'n huidige hard- en software zonder te pitchen naast het stretchen geen goed resultaat krijg (lees: lettergrepen vallen weg) en wil ik dit oplossen dat zal ik weer een investering moeten doen in hard- of software en daar heb ik voor deze track niet zo'n zin in :)

Ik heb de vocals geprobeerd te stretchen met Soundforge en m'n eigen Nyquist code in Audacity. Laatste optie is dat ik de vocals resample via m'n CS6r maar ik vrees dat ie dat niet echt mooi voor elkaar krijgt.

Origineel geplaatst door Catalunya
Waarom niet opnieuw in laten zingen door een zangeres/zanger?

Er zit wel potentie in de track!! Vader Abraham zou er zo wel een hit in zien, maar de zang kan stukken beter.

Kun je zingen? ;)

Back