Probleem MC-202 Philip Reese Little MCV

cryptout

Ingeburgerd
Ik krijg mijn 202 niet nauwkeurig ingesteld als ik hem via mijn MCV wil bespelen. Ik trigger bv een C3 via Cubase maar ik krijg een B3 op mijn 202. Met de trim pots op de MCV lukt het maar niet om dit goed te zetten. Ook het verloop van een octaaf klopt niet.

Hebben jullie misschien tips?

Heeft geloof ik te maken met de interne processor, die is oud en langzaam.
Ik heb er ook problemen mee, die van mij heeft zware "latency" zeg maar. Hij zal eerst gemod moeten worden
voor dat ie werkt.
Er staat al het een en ander op het forum hierover.

Turbo

Origineel geplaatst door turbo2tone
Heeft geloof ik te maken met de interne processor, die is oud en langzaam.
Ik heb er ook problemen mee, die van mij heeft zware "latency" zeg maar. Hij zal eerst gemod moeten worden
voor dat ie werkt.
Er staat al het een en ander op het forum hierover.

Turbo
Dat heeft hier niets mee te maken.

Kies de juiste schaal: V/Oct
Stel dan met een MIDI keyboard de octaaf afstand goed (lage en hoge C klinken met een octaaf verschil), en stem daarna op toonhoogte (C uit je 202 klinkt even hoog als C uit een andere synth)

Dan zal je uiteindelijk inderdaad merken dat de latency groot is (verschil tussen moment van aanslag en het horen van de noot). Dus wel zuiver, maar lastig te bespelen.

@turbo2tone,

Ik neem aan dat je het over de cykong.com CV mod hebt? Is dit de enige oplossing en zo ja is het wel te doen door iemand die nog net een kabeltje kan maken?

@vinnieq,

De latency is niet zo groot zolang ik de gate times niet te lang maak loopt het aardig strak. Ik kan er alleen nog geen halve octaaf zuiver op spelen, er klopt niets van. Ik heb de switches wel goed staan denk ik, V/Oct en 5V.

..

..

Als je het strak wil gewoon een nieuwe cv/gate laten plaatsen, of die van jou verkopen en die van Resonance kopen, is van mij geweest die is zwaar gemod de DF onder de 202 cool bakkie, alle mods door de synthdoc gedaan.

Begrijp ik hieruit dat je zelf net een kabeltje kan maken, maar dat je toch even zelf de cv in mod hebt toegepast op je 202?

Zo ja, hoe is het je vergaan? Was het makkelijk, moeilijk, snel langzaam etc?

Zelf wil het ook (laten) doen, maar ben geen held met een soldeerbout, en wil graag nog langer van m'n 202 genieten!

Origineel geplaatst door dsil
Begrijp ik hieruit dat je zelf net een kabeltje kan maken, maar dat je toch even zelf de cv in mod hebt toegepast op je 202?

Zo ja, hoe is het je vergaan? Was het makkelijk, moeilijk, snel langzaam etc?

Zelf wil het ook (laten) doen, maar ben geen held met een soldeerbout, en wil graag nog langer van m'n 202 genieten!

Haha, ja ik ben idd geen soldeer held. Maar na de halve dag op mijn werk naar die mod howto gekeken te hebben heb ik het erop gewaagd.

Ik had besloten om het eerst simpel te houden en dus alleen de "CPU" bypass te doen. Dat was niet meer dan 2 sneetjes maken en 2 kabeltjes solderen. Het vinden van de juiste locatie koste het meeste tijd.

Nu het werkt doe ik binnenkort stap 2 en dat is de "switched sockets" installeren zodat de interne sequencer ook gewoon werkt als ik de cv/gate plugjes er uit haal.

Klinkt goed, misschien moet ik het ook maar zelf proberen. Krijg ik gelijk wat zelfverzekerdheid met solderen en wil ik misschien ook nog eens de andere mods toepassen.

Ik ben benieuwd hoe het je vergaat om de switch socket erin te zetten.

Want als ik het goed begrijp kun je nu de interne sequencer niet gebruiken? Dan zou ik het niet op die manier doen, want ik gebruik de sequencer constant!

Origineel geplaatst door cryptout

@vinnieq,

De latency is niet zo groot zolang ik de gate times niet te lang maak loopt het aardig strak. Ik kan er alleen nog geen halve octaaf zuiver op spelen, er klopt niets van. Ik heb de switches wel goed staan denk ik, V/Oct en 5V.

Als je MC-202 al vals is ten opzichte van je andere synths eerst stemmen met de CAL pot aan de achterkant. Zet daarbij de 'range' schuif op 8'.

Dan de MCV aansluiten

Volgens mijn Little MCV handleiding: eerst met 'Trim' pot er voor zorgen dat een octaaf ook als een octaaf klinkt, daarna met de tune pot de synth stemmen.

De MCV heeft een bereik van 5 octaven ( 5 stappen van 1 volt), de MC-202 iets van 8 octaven. Maak dan ook je instellingen met de 'range' schuif op 8'

Back