Waar vind ik soortgelijke beats?

Jarno

Ingeburgerd
Hey allemaal,

Misschien een beetje een suffe vraag, maar ik ben al enige tijd op zoek naar hip-hop achtige beats voor om muziek mee te gaan maken. De beat die opgezwolle gebruikt in de clip (link hieronder) vind ik heel erg goed, ik vroeg me af of iemand weet waar ik soortgelijke stevige beats kan vinden?

http://youtube.com/watch?v=PhkwDAiQ938

Beats die bij voorkeur wat trager zijn, stevige diepe bassdrums en lange ietwat doffe snares.

Maakt niet uit of het downloads zijn of sample libraries... vooral de beat van opgezwolle is er eentje die ik graag zelf zou willen gebruiken.

Alvast bedankt!

Jarno

het internet staat vol met drumsamples.

google is u vriend

Samplen is al gebeurd, ik vroeg ook specifiek om soortgelijke beats :)

En wat google betreft, als ik zoek op 'drum samples' dan vind ik inderdaad genoeg, het gaat mij specifiek om DIT SOORT samples. Stevige beats, hiphoppy.

Als je een makke loop wat vertraagd en wat distortion geeft, en het hoog wat wegfilterd ben je vaak al goed op weg om een 'hiphoppy' sound te krijgen. Ook bij individuele samples werk dit erg goed.

En natuurlijk; layeren! Zware beats zijn meestal een combinatie van verschillende sounds, zoals een korte sine-wave subbas onder de kick, een beetje noise bij de snare enz.

gewoon zo als loop samplen .. als je ze zo zelf wil maken zonder evaring moet je veeeel discipline hebben want de meeste zijn toch een flink wat jaartjes bezig zijn

Mm ik ruik gebrek aan creativiteit in combinatie met luiheid

Slechte combinatie

idd. ik zou zeggen experimenteer er op los.
layeren,fx,... ;)

Origineel geplaatst door Franz.K.
Mm ik ruik gebrek aan creativiteit in combinatie met luiheid

Slechte combinatie

Argh... stevige kritiek, nu al. Waarschijnlijk wel terecht.

pitch eens een d&b beat omlaag....barberatruuk!

Re: Waar vind ik soortgelijke beats?

Origineel geplaatst door Jarno
Hey allemaal,

Misschien een beetje een suffe vraag, maar ik ben al enige tijd op zoek naar hip-hop achtige beats voor om muziek mee te gaan maken. De beat die opgezwolle gebruikt in de clip (link hieronder) vind ik heel erg goed, ik vroeg me af of iemand weet waar ik soortgelijke stevige beats kan vinden?

Hier maar eens kijken?
http://www.ueberschall.com/index.php?id=showproduct&user_uschall_pi1[showUid]=68&type=1

Maakt niet uit of het downloads zijn of sample libraries... vooral de beat van opgezwolle is er eentje die ik graag zelf zou willen gebruiken.
Da's allemaal heel leuk, maar je pakt het verkeerd aan.

Ten eerste worden de meeste beats niet kant en klaar uit de verpakking gehaald. Wat je moet doen is een dik archief aanleggen van losse basdrums, snaredrums, hihats en allerhande andere percussie. Dus een "ja, dat heb ik gevonden maar de snare is niet goed" - knip het ding uit elkaar en zet het weer in elkaar. Iedere beatbouwer die zichzelf een beetje waardeert doet het op die manier. Zie ook dit interview hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=16092

En deze video hier: http://www.youtube.com/watch?v=8OhDC5GUJYw

Als je ziet hoe 'ie werkt weet je waarom dat je als lui wordt afgedaan ;). Maar, kudos voor het feit dat je er kalm onder blijft :okdan:

Waarom koop je niet gewoon de CD? 8o)

Re: Re: Waar vind ik soortgelijke beats?

Re: Re: Waar vind ik soortgelijke beats?

Tja, het is gewoon zo dat ik voor de lol 'muziek' maak. Voor mezelf doorgaans. Dat de pro's dan de aanval inzetten vind ik niet meer dan begrijpelijk ;)

Waar het mij ook om gaat, ik heb niet de tijd (want fulltime baan en dergelijke) om elke week urenlang te kunnen tweaken. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand me in de richting van goede samples kon wijzen, of anders tips kon geven met betrekking tot het succesvol layeren van beats om een bepaald effect te krijgen.

Thanks voor de link naar het filmpje, erg leuk om te zien.

ookey wijsneus,
stap 1 sample een biet uit je ouders platenkast van vinyl.....
stap 2 doe dit nog een paar 1000 keer,
stap 3 knip ze in losse stukkies(kick,snare,hihat weet je wel)
stap 4, pleur de samples over elkaar en luister wat zacht en hard moet.....
stap 5 kloot wat met de attack en decay(amp) van je samples.
stap 6. eq je geluiden allemaal apart met je oren dus!!!
stap 7. limit filter en compress ze nu kapot......(dat het net zo lelijk wordt als je idool)
stap 8. doe stappen 1 t/m 6 maar nu met bass geluiden.
stap 9. doe je snap to grid uit, geen quantise dus
stap 9. koop een sherman filter1....en koop een sp12 ...en koop een bandrecorder voor de master.:D
stap 10. ga naar myspace.com/plieuw en luister elektronicakrieg, en begin weer van voren af aan
stap 11. verdien niks door de rechten op de samples.....

Back