Elka Synthex

Zeg, vrienden / Elka bezitters, dan toch maar een semi-offtopic vraagje hierzo.
Als Cat zegt dat je de geluiden van de Synthex ook wel zonder het apparaat kunt maken, kan ik me daar iets bij voorstellen... daarom: graag zou ik toch eens weten wat de *feitelijke* instellingen zijn voor de beruchte Laserharp preset.
De dikke chorus erachter begrijp ik, maar de basissound - is dat nou gewoon een Syncsound?
Parameters en instellingen, heel graag!

'k zou het wel gaaf vinden om dat laserharp geluid te maken met bijvoorbeeld de Micron. Zou niet weten hoe dat moet. Die chorus kan ik later wel toevoegen, maar met de Micron zou ik de basis toch wel moeten kunnen maken?

Met een Access Virus lukt het in ieder geval heel erg goed:
http://www.perkristian.net/Virus_KB_Audio.htm

Maar ik heb geen Virus helaas. De mogelijkheden van de Micron/Ion gaan toch vele verder dan die van de Synthex, dus in theorie moet het kunnen. Het grote probleem zit hem dan toch in het karakter van de synth denk ik.

Laatst gewijzigd:
laserharp

laserharp

foto van de laserharp-instellingen. De ledjes zijn moeilijk te zien, maar als je goed kijkt zie je welke ledjes aan zijn.

even in het kort:
osc1 puls 50% 8'
osc2 osc1 PWM / ring mod 2'
osc 2 sync (natuurlijk)
glide op osc 2
klein beetje lfo op pw2
chorus standje 1

Attachments

• p1010130.jpg
    p1010130.jpg
    52,8 KB · Bekeken: 99
laserharp

laserharp

en de tweede foto. Ik heb alle knoppen dus ook de envelopes zo goed mogelijk ingesteld.

Het geluid is niet precies een preset overigens. Voor de Jarre laserharp zijn wat kleine aanpassingen nodig tov de fabrieks-laserharp maar ik weet niet meer precies wat.

Het geluid vanaf 5:53 in rendez-vous 2, lijkt mij wel een 100% preset (nr 46), is dus anders dan de laserharp van part 3.

Wat trouwens heel kenmerkend is van de laserharp is dat bij de eerste aanslag van een noot de attack langzaam is maar vanaf de tweede aanslag van dezelfde noot is de attack korter. Dit hoor je ook goed in de laserharp van Jarre...

Attachments

• p1010131.jpg
    p1010131.jpg
    55,3 KB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
Back