1 krachtbron maar 2 verschillende mics...

Heinz Graaf

Stamgast
Hellow Heerre :) Mijn Fast Track Pro heeft twee XLR mic gaten met 1 globale krachtbron (on/off). Hoe moet ik daar een dynamische ne condensor mic aanbhange zodat ik beide zignale tegelijk kan opneme?

ik kan ondertusse effe men Eurobrak ertussen zetten maar das weeral geknoei met kabels enzo..

Groetjes,
Den Heinz :D

Als je een goede dynamische microfoon hebt en je gebruikt correcte XLR kabels, dan kan je ook gewoon phantom power op je dynamische microfoon zetten.

Het is een goede XLR kabel maar al wat ouder. De Shure SM58 micro is een tweetal jaar oud en weinig gebruikt. Ik heb echter gelezen dat het gebruik van een krachtbron bij een dynamische mic de mic na een paar maand stuk doet

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Ik heb echter gelezen dat het gebruik van een krachtbron bij een dynamische mic de mic na een paar maand stuk doet

Dat is volgens mij onzin.
Maar geef me niet de schuld als je microfoon uiteindelijk toch kapot gaat :p.

Ik weet dat PA bedrijven en studio's regelmatig phantom power op hun microfoons zetten. Ikzelf doe het ook al jaren zonder problemen.
Maar ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik het uit zet als het kan.

Owja...en je moet wel een beetje oppassen mat patchen van microons als de phantom power aan staat.

het was na een paar maand intens gebruik. er stond inderdaad ook bij vermeld dat je een condensor mic niet mag connecteren als de krachtbron aanstaat. welke dynamische micro gebruik jij met phantom power, mathijsblom? en gebruik jij die intensief?
Ik denk dat ik beter kan opteren voor een extra condensor microfoon ipv een exerne extra krachtbron. nu voorlopig zal ik hem gewoon aasluiten aan de phantom. een maandje zal hij het dan wel uithouden

dank u voor jullie reactie

Back