Roland Alpha Juno 2 kapot?

Mindhunter

Ouwe rot
Ik heb vandaag een roland alpha juno 2 gekocht.

Ik heb hem perfect werkende gezien bij degene waar ik 'm kocht.

Ik heb hem voorzichtig in de auto mee naar huis genomen en zonder te stoten voorzichtig op mijn kamer neergezet.

Toen ik hem aanzette hoorde ik de geluiden héééééééééélll zacht met geruis erdoor. (moest versterker echt vol open zetten).

( Via de koptelefoon hoor ik hetzelfde)

Hij is dus kapot.

Ik kan hem gewoon terug brengen, maar het liefste zou ik 'm gemaakt willen hebben.

Komt dit euvel toevallig iemand bekend voor?

Of heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Bedankt,

groetjes

Het lijkt me heel sterk dat als je em live aan de praat hebt gezien, je neemt em mee, steekt em thuis in en hoort niets, dat er in de tussentijd iets kapot is gegaan. Ik kan me eerder voorstellen gezien het feit dat je em wel ver weg hoort, dat je iets verkeerd hebt aangesloten / geconfigureerd op je mengpaneel ofzo...

- Staat de Juno aan? Doet het display het? Heb je verschillende presets geprobeerd op de Juno?
- Staat bij de midi settings "local on"?
- Staat de volume slider open?
- Heb je de Juno goed aangesloten? 2 mono grote jack kabels van de Juno in de rechts/links outputs naar je mengpaneel / versterker?
- Indien je em mono gebruikt moet je één grote jack monokabel in de linker (mono) output van de Juno hebben die naar je mengpaneel / versterker gaat
- Staat het geluid op je mengpaneel /versterker open?

Je zegt dat je ook op de koptelefoon alleen ver weg iets hoort, heb je de koptelefoon in de phones uitgang ingestoken?

Meer informatie zou handig zijn!

Andere mensen ideeën?
:)

Thanx voor jullie replies, maar het lag aan het toetsenbord, het was toch kapot...
Als je er hard op slaat dan doet ie het weer voor een tijdje, zo gauw je met het ding rammelt dan is het weer kloten.
We gaan even kijken maandag wat het kost om te laten maken...
grtzz

Laatst gewijzigd:
Als je 'em met midi wel kunt aansturen maakt het niet zo veel uit, toch?
Ik zou wel kijken of je wat geld terug kunt krijgen van de verkoper... Dat was niet netjes van hem.

Ik heb mijn geld al terug hoor, hij was er heel relaxed onder.
Per slot van rekening heb ik hem werkend gezien bij 'm thuis.

Ik neem 'm weer terug als de reparatie niet te duur is.

want ik blijf het een mooi bakkie vinden!

ik heb wel meegemaakt met een jx8p

die ergens ging brengen, thuis deed hij het prima,maar blijkbaar door de kou,was toen een van de koudste dag v/d eeuw
waren er wat chipjes gekrompen en deed hij het ter plekke niet meer

een week later zet ik hem thuis weer aan en doet hij het weer gewoon....

de koudste dag van de eeuw zal nooit meer komen 8)
Ik denk dat door het trillen in de auto het euvel is ontdekt.
Ik geloof best dat ie al die jaren nooit problemen ermee heeft gehad.

Ik heb de verkoper een e-mailtje gestuurd of ie eens wil testen of het via midi ook zo is.
Als het inderdaad goed klinkt via midi, dan gebruik ik gewoon het keyboard niet.

(was er zelf nog niet opgekomen :eureka: )

Maar ik moet 'm hebben!!! ik ben in ieder geval :verkoght:

@ju-2 worden erg veel aangeboden. Ik heb er zelf ook 1 ongeveer 6jaar, gebruik hem voornamelijk als master.

Als ik jou was zou ik gewoon voor een betere gaan zonder gebreken. Prijs is tegenwoordig ook belachelijk laag. Je ziet ze al voor 150,- gaan.

suc6

Back