Revox a77 voor 75 eu

Een Revox is leuk om mee te experimenteren. Helaas zijn ze niet meer zo betrouwbaar. Om een goede te vinden moet je geluk hebben. De mijne doet het nog, zit ook weinig slijtage aan de koppen maar heel soms valt het linker kanaal uit bij het opnemen. Een demagnetiseur (heet dat zo?) kan je volgens mij al voor een tientje kopen. Als je trouwens technisch bent kan je, mocht het een en ander kapot zijn, nog wel aan onderdelen komen. 75 euro is niet echt duur maar let wel op de slijtage van de koppen en of hij goed opneemt anders heb je er weinig aan.

Origineel geplaatst door cream
Een Revox is leuk om mee te experimenteren. Helaas zijn ze niet meer zo betrouwbaar. Om een goede te vinden moet je geluk hebben. De mijne doet het nog, zit ook weinig slijtage aan de koppen maar heel soms valt het linker kanaal uit bij het opnemen. Een demagnetiseur (heet dat zo?) kan je volgens mij al voor een tientje kopen. Als je trouwens technisch bent kan je, mocht het een en ander kapot zijn, nog wel aan onderdelen komen. 75 euro is niet echt duur maar let wel op de slijtage van de koppen en of hij goed opneemt anders heb je er weinig aan.

Tanx voor de info..

Maar zijn er uberhaubt nog wel betrouwbare bandrecorders dan?

Ik heb hier nog steeds een A77 staan -is ondertussen al zo'n slordige 36 jaar oud- en die doet het nog prima. Regelmatig de koppen en de capstanas kuisen en het ding doet nog steeds waar het voor gemaakt is.

Het leuke aan een taperecorder is dat je die ook als echomachine kan gebruiken (wel met maar 2 vaste echotijden die bepaald worden door de bandsnelheid).

En voor zij die het nog niet mochten weten: de stereotruuk die Jarre dikwijls gebruikte, werd ook met een Revox gedaan (een B77, maar dit kan net zo goed met een A77). Het linker- en rechterkanaal zijn daarin verschoven met een waarde die gelijk is aan de afstand van de koppen. Hierdoor krijg je dus een vertraging waardoor je een extra breed stereobeeld krijgt. Luister maar eens over koptelefoon naar de strings van Equinox of Oxygene. Eerst met beide schelpen op je oren, daarna afzonderlijk links en afzonderlijk rechts ... dan zal je direct horen wat hier bedoeld wordt.

Jaja ... Revox is oud, maar degelijk :okdan: (mits goed onderhouden).

:doei:

Ok nou heb er gister ergens 1 gehaald mooi, maar na 2 uur begon ik iets te ruiken uit dat ding.
Echt zo´n geur van verbrande electronica.. =( en rook :stupid

Aan de kant waar ook de zekering zit zeg maar.. de rest ruikt gewoon goed!

Iemand enig idee wat er door gefikt is of zoiets?
Iemand die een adresje heeft in de buurt van amsterdam om hem ff na te latn kijken ofzo..

Alvst bedankt! :)

Misschien zit het ding wel vol viezigheid en stof en kan hij z,n warmte niet kwijt, en is het verbrand of aangefikt stof wat je ruikt.

Was dus idd een doorgefikte condensator!!
Ligt nu in almere voor een reparatie en een onderhoudsbeurt!!!

Paar daagies wachten nog dus :(

Ow en tanx voor die owners manual!! :mega:

en ineen nu eentje voor 450.- beetje debiele price ,..hebbie ook een stage echo voor ...ok is anders maar goed

ik heb een telefunken ,...+ td 20 mic
erg leuk app voor watie doet auto recerse ,...as new 50.- check pix [ook asje niet wil kopen ]

:D

Ja ik vindt 450 eerlijk gezegd ook wel een beetje aan de hoge kan voor een A-77

Aangezien aandruk rolletjes voor de Capstan maar iets van 10 euro kosten ofzo valt het qua onderhoudskosten ook wel mee.... De koppen slijten nauwelijks of niet.. misschien alleen het vervangen van een potmeter of input maar dat zijn ook de kosten niet en aangezien hier op het forum veel kundige mensen zitten is dat snel gefixed.

Wel gave bakkies trouwens 8~

Origineel geplaatst door R-ond
en ineen nu eentje voor 450.- beetje debiele price
:D

dat was ook mijn insteek

Origineel geplaatst door Bass
dat was ook mijn insteek

en nog een respectabel forum lid ook
daaar maakje gen vrienden mee :D yoke
maar goped je spul raakje ook niet kwijt heb wel geleerd asje snel wat anders wil mats iemand ,,...matsen zeje ook terug ...!
de ene hand wast de andere

t gaat allemaaal over niet twijfelen ,..haha

ik heb een telefunken simple 60ies tape rec.
wat kan bv een revox nou meer

demijne heeft auto reverse whoooo
en 2 snelheden ,..

en meerdere outs check pix ...vraag 50 [omdat ik m waarschynlijk niet eg ga gebruiken ,..] maar asker een leuk doel fx meekan maken ,..mmmm
https://www.synthforum.nl/forums/private.php?s=&folderid=-1

Back