configuratie Midex8 + Cubase SX

sten

Ouwe rot
Al mijn hw-synths en masterkeys staan in verbinding met cubase sx d.m.v. een Midex8. Wat ik mij afvraag is of ik de Midex8 of SX kan configureren zodat ieder midi spoor alleen de input van de betreffende synth EN masterkey krijgt.

Momenteel staan voor de midi tracks in SX alle midi inputs geactiveerd. Probleem hierbij is dat je zo met alle synths de controllers van de geselecteerde synth kan wijzigen. Daar wil ik dus vanaf.

Hoe hebben jullie de midi setup geconfigureerd?

eenmalig instellen in cubase per spoor je in poort toewijzen aan de betreffende synth en het spoor de naam van je synth geven. Daarna saven als template (via file menu) en voortaan cubase starten met die template. Dan staat het altijd goed voortaan.

Ik ook, maar op die manier kun je nog niet je synth bespelen met je masterklavier (tenzij je de midi input voor dat spoor op 'all inputs' zet, maar ik wil juist niet switchen).

principe blijft in dat geval hetzelfde , alleen kies je dan verschillende outs in je template.

Ik begrijp het nog niet helemaal.

Wat ik in feite wil zijn twee midipoorten toewijzen voor de input van één midispoor.
Ik kan op dit moment maar één v/d acht toewijzen of alles ("All MIDI Inputs").

Hhhm, volgens mij kan dat niet wat jij wil. Of je moet overal dubbele tracks van maken met steeds de andere input, maar dat is wel heel omslachtig

Het instellen van de midipoort die standaard bij de in (of out) staat bij aanmaak van een nieuw midispoor, doe je via devices -> device manager -> default midi ports.

Mergen van 2 midi ins naar 1 midispoor in cubase doe ik m.b.v. midi yoke (te vinden op www.midiox.com ). ik zeg niet dat het standaard niet kan in cubase, maar ik heb het iig niet kunnen vinden.
Met midi yoke krijg je er een aantal "virtuele" midipoorten bij. Je kunt dan bijv 2 fysieke midi-ins routen naar zo'n virtuele midipoort en die als midi in selecteren in het midispoor van cubase.

2 midi inputs wil inderdaad alleen maar in cubase op de hierboven beschreven manieren, dus via midiox/midiyoke of via dubbele parts.

O duidelijk. Ik heb eens gezien dat er midi interfaces zijn met een of andere interne patchbay (die je softwarematig kunt configureren). Jammergenoeg heeft de Midex8 dit niet.

Ik zal Midox/yoke dan zeker gaan proberen (hoewel ik niet echt voorstander ben van extra tools/software op m'n productiepc).

Back