kefkekeyser
Ouwe rot
Ik ben momenteel op zoek naar een leuk midi keyboardje. Na heel wat zoeken, ben ik uitgekomen bij twee types: de Axiom 49 en de Kontrol 49. Wat ik belangrijk vind is dat de draaiknoppen 'endless rotary' zijn (of hoe noem je dat): wat ik wil: als er bijvoorbeeld een knob de cutoff van een vst regelt, en ik verander van patch in die vst, dan zal de cutoff waarde ook anders worden. Als ik nu aan mijn knop draai, wil ik dat dit als effect heeft dat mijn verandering gewoon wordt opgetelt/afgetrokken van de huidige waarde (en niet zoal een ander systeem: waar de knop gewoon waardes uitstuurt tussen 0 en 127 en je dus irritante onverwachte sprongen kunt krijgen na het wisselen van een patch).
Wat ik ook leuk vind aan die twee midi klaviertjes zijn de drum pads. Wie heeft er één van die twee midi klaviertjes, welk is het beste? Hoe voelen de toetsen?
Wat ik ook leuk vind aan die twee midi klaviertjes zijn de drum pads. Wie heeft er één van die twee midi klaviertjes, welk is het beste? Hoe voelen de toetsen?