Keyboard

Foetus

Ouwe rot
ik ben op zoek naar een goed keyboard (met aftertouch en weet ik wat er nog allemaal gewenst is op een klavier).

gebruik: synths (virus, nord, mks, emx,...), cubase, ableton

ik heb geen idee wat zo'n zaken kosten, wil wel iets degelijks/goed (zeker geen rommel) en een soort van middelmaat, geen supergroot (+- 60 toetsen) maar ook niet klein (8 toetsen). Ik weet niet wat er allemaal bestaat, ik ben ook geen toetsenist dus sorry als ik sommige zaken "verkracht"

laat maar weten als ik te vaag ben

Je bent te vaag :D

Zeker als je kijkt wat je reeds als bezit mag je toch wel wat meer kennis verwachten.

Maar om eens te beginnen: Wat wil je er aan uitgeven? 50e of 500e???

het is niet omdat ik iets opnoem dat ik het heb (vrienden, toekomst,...)

ik wil het master klavier vooral gaan gebruiken voor een Virus (noten inspelen).
Maar ook in samengang met cubase wil ik het keyboard gebruiken.

Er hoeven geen draaiknoppen of schuivers of andere extra knoppen op te zitten (niet noodzakelijk dus).

Wel moeten de toetsen en het klavier in het algemeen van goede/hoge kwaliteit zijn. Ik heb vroeger wel op een 'echte' piano gespeeld (lucratief) en dat gevoel wil ik toch een beetje benaderen...
aftertouch en weighted keys is wat ik zoek zeker, pitch/mod wheels, en ohja, 3-octaaf... kan dit voor 200-300 euro?

3 octaven is niks. vanaf 4 of 5 kan je pas lekker spelen.

En idd je moet zoeken naar termen als:

-Weighted keys/Hammer action (semi-weighted kan prima zijn maar lijkt iig niet op een echte piano)
-Velocity Sensitive
-Aftertouch.

Als je deze drie erop heb zitten zit je goed.

300euro ben je dan al snel kwijt.

Kijk eens op www.Thomann.de of www.feedback.nl met de bovengenoemde zoektermen.

:doei:

die weighted keys zorgen voor een probleem, mss moet ik dat maar skippen

wel veel keuze, kzal eens moeten gaan voelen

Back