VSL Concert guitar

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Beste Luitjes,

Ik zou graag willen weten of de Concert Guitars van Vienna Symphonic Libary's:

Libarys zijn die in of: Halion of EXS24 zelf draaien en meteen VST; zijn. Of is het een Libary wat compleet gesampled moet worden (toets voort toets. Of per octaaf of zo)

Wat is het, ik krijg dat niet duidelijk! :confused: :kont:

Grteeeeeeeeeetossss,

:mega:

".gig"files,
te gebruiken in Tascam studio 3 , of Kontakt........,

toch een vraagje,
het formaat van dit kaliber of samples vraagt mijn inziens toch een beetje meer onderzoek,
Gigastudio van Tascam, of Kontak player, veel info op hun website btw....,

Heel simpel:

Wanneer ik bijv. VSL Concert Guitars koop ( kost nou bijna niks meer een 100 euro's of zo?) en ik heb Giga-studio. Is die VSL Condert guitar dan een VSTi, die binnen binnen Gigatudio draait... :confused:

Dus: ik klink een presetje aan in Gigastudio (van de Condert Guitar) en voila ik kan gitaar-spelen. Of is het gewoon een zeg maar sample cd principe? Moet ik van de VSL concert Guitar gaan samplen binnen Gigastudio? En kan ik dus niet meteen gitaar spelen... :dj: ?

Das dus de vraag.

J.

Het is me niet (nog steeds) duidelijk of de VSL concert guitar nu een kant en klare (plug and play libary) is OF dat er eerst nog echt (ouderwets) gesampled moet worden. Kan ik dus meteen binnen gigastudio of ESX24 ''gitaar spelen" ??

:confused:

VSL Concert Guitar zijn , zoals eerder gepost, losse .gig sample bestanden.

Zij kunnen in Kontakt of in Gigastudio geladen worden. .Gig bestanden, die speciaal voor Gigastudio gecomprimeerd zijn, bestaan uit tig .wav bestanden.

Je laad de .gig bestanden in Gigastudio of Kontakt (GS werkt natuurlijk sneller) en thats it. Ze worden automatisch gemapt over je keyboard.

Het zijn samples die geladen kunen worden in je favoriete host en geen aparte Vsti.

En je antwoord op je laatste vraag :Ja. :)

Maar om het uiterst te halen uit deze library moet je VSL performance tool erbij gebruiken.

Meer info staat natuurlijk op Vsl's website.

Met Giga kan je alle kanten op,

Je hebt tegenwoordig ook nog converters die het over zetten naar het gewenste formaat. Maar met giga kan je tegenwoordig overal terecht, qua software dan.

Dus als je de libary's in je (soft)sampler laad, dan kan je er direct mee spelen.

Vergelijkbare discussies

Back