Eventide: wishes for new OS

boeklanoei

Ouwe rot
Ik zat zo eens te denken wat ik graag nog in de Eventide H8000FW verbeterd zou zien. Wat ik eigelijk miste. Er zit zo goed als alles in verwerkt: van stereo-verbreders, tot pitshifters tot gewone bekende effecten, tot midi-''applicaties/mogelijkheden'' tot wat vocale opties.
Ik kwam tot de conclussie dat ik 2 hoofditems miste:

1. Iets op vocaal gebied namelijk: Voice modeling/caractersizing/ hamonic voices/pith-shifting/ sexe/gender mixing

Dus vocal opties die een beetje in de TC (helicon/voice) bakken te vinden zijn.

2. Specifiekere synthesizing opties: bepaalde filters/osc/lfo en zeker WAVETABLES/MATRIX mogelijkheden ala ( waldorf ea.)

Dit lijkt me zo onzettend gaaf dat laaste: wavetables mogelijkheden. Die je weer over bepaalde Vstí,hardware gear heen kan sturen. De Eventide als synthesizer functie.

Dit alles natuurlijk geschreven in een new OS update in een aantal algohrimes/presets opties (10-20? voor beidde categorien?)
Ik heb dit op alles ook op de Eventide forum gezet en kreeg toch best wel positieve bijval van een paar gebruikers.
Wat vinden jullie? Wat zouden de andere H8000FW nog graag verbeterd willen zien?

Het lijkt mij dat de H8000FW op het gebied van harmonizing en pitch shifting weinig verbetering behoeft. Bij mijn weten geldt Eventide in zijn algemeenheid en de H8000FW in het bijzonder toch als 'top of the foodchain'.

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat wat de vocale wishes de harmonics/pithshifting al voor een eind wel goed georganiseerd is in the H8000FW. Ik heb het wat betrerft vocale wishes dan ook meer over dingen als: voice modeling,caractersizing mogelijkheden die ik mis. En de mogelijkheid om iets met de sexe van de desbetreffende vocalist te varanderen. Een paar TC Helicon opties dus. Ik zou ze daar wel eens een (flink) aantal programma's voor willen zien schrijven, die vervolgens in de H8000FW gepland worden.
En ja die wavetables/lfo's en matrix. Zeg de gewone synthesizer mogelijkheid. Dat zou gewoon elk iets wat je erin stopt gewoon een compleet ander nieuwe sound geven. Wat weer heel veel mogelijkheden geeft om je sound te tweaken en zelf patches te maken.

Mijn antwoord is hetzelfde als dat van Italo op de Eventide Yahoo-group :
Gewoon een totaal ander apparaat dus ? :D

Dat antwoord van Italo vond ik een beetje cynisch. Was hij soms gepikeerd dat een "Wat denkt deze gebruiker wel?" zulke voorstellen deed? Ze geven zelf hoog op van hun modulaire opzet van de HW8000, technisch gesproken zou het volgens mij moeten kunnen, of ze het willen is nog maar de vraag. Ze gaan er natuurlijk geen tijd en moeite insteken als er maar een paar gebruikers daarom vragen. Dus boeklanoei, maak een petitie, zorg dat je zoveel mogelijk stemmen krijgt en presenteer dat aan Eventide. ;)

Wil graag een petitie opstellen, hoe ga ik dat doen en wie doet ermee:D

Back