Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik denk dat als je echt stabiele netspanning wilt, dat je dan een UPS moet kopen. en dan gelijk een goeie (die echt een sinus uitstuurt in plaats van een halve blokgolf, iets dat goedkope UPS'en vaak hebben)

Origineel geplaatst door MadR
vieze praat
...
Anyway ik zie redelijk wat goedkope ups-en op marktplaats .. volgens mij ook van gerenomeerde merken .. iemand tips ? is zo'n belkin ups iets ?

Da's hetzelfde type mensen die hun CD's in de vriezer leggen omdat de bitjes dan harder worden en beter uitgelezen worden, right?Origineel geplaatst door fuse
Ranzige hifi freaks zijn mensen die 500$ voor een speciaal gemaakte houten knop dokken omdat het zogenaamd beter zou klinken met het afstellen van hun versterker.
(En ja, dat bestaat echt.)
Origineel geplaatst door Ross
correct me if i'm wrong:
...
Moraal van dit verhaal:
Dus liever de stekkers er uit, dan een schakelaar omzetten!
Origineel geplaatst door Meinte37
Da's hetzelfde type mensen die hun CD's in de vriezer leggen omdat de bitjes dan harder worden en beter uitgelezen worden, right?![]()
(En ja, dit is ooit 'ns echt gesuggereerd door een "vooraanstaand" HiFi-blad.)

Aanvulling, de condensator moet minimaal 325 Volt kunnen hebben dat is de werkelijke piekspanning, de waarde van 230 is namelijk RMS gemeten en dus niet het getal wat je moet hebben.Origineel geplaatst door da goose
... eigenlijk dus gewoon een low pass filter maar dat werkt goed.
Uiteraard wel condensatoren nemen voor AC (wissel) en die minstens 240v aankunnen...
In de meeste clubs mag je er vanuit gaan dat er betrouwbare stroom aanwezig is. Persoonlijk meet ik voordat ik een stekker in de doos stop even met de multimeter welke spanning er op staat, of je kunt ook een stekkerblok nemen waar al een meet geval met led aanduiding in zit.Origineel geplaatst door Ensemble
Is zo'n power conditioner eigenlijk geen verplicht onderdeel van de Live laptop muzikant?
Als de stroomtoevoer van je laptop in zo'n club om wat voor reden dan ook zwaar varieert, helpt zo'n apparaat je dan of is het daar niet geschikt voor?
Wat adviseren jullie eigenlijk zowieso om de stroomtoevoer in live situatie voor zowel laptop als synths etc. te bewaken, veilig ste stellen?
greets,
ens
. ---
. --- --- ---
. ---
Origineel geplaatst door FrankH
Klopt helemaal. Bij 230 Volt moet de contactafstand minimaal 3 millimeter zijn. Vuistregel, 10mm lucht isoleert 1000V. Dus wanneer er 500 volt door een schakelaar gaat dan springen de elektronen gewoon over die 3mm heen. Dus bij voorkeur de stekker eruit.
Klopt, ik maakte de klassieke kommafout. Ik heb zelf geen elektronica gedaan maar een vriend van mij is elektroinstallateur, hij vertelde mij dat het hierbij gaat om de vonkbrug die in bepaalde gevallen kan ontstaan wanneer je een 230 Volt schakelaar 'uitschakeld', daar schijnt de contactafstand van 3 mm vandaan te komen.Origineel geplaatst door Patat Met
Volgens mij isoleerd lucht veel meer dan 1000V/cm...